Administracions

castelló d’empúries

Un robot avaluarà i posarà al dia el nombre d’amarradors d’Empuriabrava

Un robot amb geo­lo­ca­lit­zació durà a terme una ava­lu­ació per posar al dia el nom­bre d’amar­ra­dors de la urba­nit­zació i marina Empu­ri­a­brava, segons ha expli­cat l’alcal­dessa de Cas­telló d’Empúries, Anna Mas­sot. Aquesta marina, la més gran del món, cons­truïda l’any 1973 i situ­ada al nord de la desem­bo­ca­dura del riu Muga, dis­posa d’una xarxa de 24 quilòmetres de canals nave­ga­bles, amb una capa­ci­tat de 4.592 embar­ca­ci­ons, i uns amar­ra­dors que tenen accés directe a habi­tat­ges de diversa tipo­lo­gia. La marina és titu­la­ri­tat de Ports de la Gene­ra­li­tat i la con­cessió la ges­ti­ona Cegra Inter­na­ci­o­nal des del 2018, amb un ambiciós pla d’inver­si­ons.

Anna Mas­sot des­taca la importància d’acci­ons com aquesta per saber l’estat de la marina, espe­ci­al­ment perquè el 2030 “fina­lit­zarà la con­cessió i valo­rem que aquesta pugui pas­sar a ser muni­ci­pal”.

Roses, pel mateix camí

L’Alt Empordà té dues mari­nes: Empu­ri­a­brava i Santa Mar­ga­rida, a Roses. Pre­ci­sa­ment, l’Ajun­ta­ment de Roses vol ini­ciar con­ver­ses amb Ports de la Gene­ra­li­tat per acon­se­guir la con­cessió de la urba­nit­zació i marina. El motiu és la manca de man­te­ni­ment per part del con­ces­si­o­nari. L’alcalde, Josep Maria Martínez (PSC), va expli­car que la urba­nit­zació “neces­sita urgent­ment un man­te­ni­ment que no s’està fent” i que és res­pon­sa­bi­li­tat de Ports. “Si la Gene­ra­li­tat no atén les seves obli­ga­ci­ons, al final serà neces­sari que algú altre se n’ocupi”, afirma. L’estiu del 2018, Cegra, que es cui­dava de l’explo­tació de la marina, va fer una ampli­ació de capi­tal i va adqui­rir la con­cessió a l’antiga ope­ra­dora, Port Empu­ri­a­brava SA. L’objec­tiu del lla­vors nou con­ces­si­o­nari era apos­tar per una gestió més pro­pera, més directa. En aquesta rees­truc­tu­ració també es va crear una nova soci­e­tat, Marina Empu­ri­a­brava Gestió i Admi­nis­tració (MEGA), que fa d’inter­mediària entre la con­ces­sionària i la comu­ni­tat d’usu­a­ris.

Una gran xarxa

La xarxa de canals, amb els cor­res­po­nents ports inte­ri­ors, té una capa­ci­tat de 4.592 embar­ca­ci­ons. És una ins­tal·lació portuària titu­la­ri­tat de la Gene­ra­li­tat mit­jançant una con­cessió que té vigència fins al 2030. Empu­ri­a­brava és una urba­nit­zació que cons­ti­tu­eix una enti­tat de població del muni­cipi de Cas­telló d’Empúries, amb prop de 7.000 habi­tants cen­sats.

La urba­nit­zació és una marina resi­den­cial cons­truïda vora la platja dels Gra­ells i al vol­tant d’una extensa xarxa de canals arti­fi­ci­als a imatge de les exis­tents a la costa de França (Port Gri­maud) i de Flo­rida (Estats Units), un model ins­pi­rat en Venècia, i que repe­teix el que des del 1960 s’havia desen­vo­lu­pat a la veïna Santa Mar­ga­rida. Actu­al­ment, és con­si­de­rada la marina resi­den­cial més gran del món.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia