Administracions

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Activen la reforma dels cubs de Sant Pol i del nou vial a l’àmbit

La platja de Sant Pol de Sant Feliu de Guíxols, molt freqüentada a l’estiu i els caps de set­mana de la tem­po­rada alta, està pen­dent de la reor­de­nació del pas­seig marítim –en espera de les con­ver­ses amb Cos­tes de l’Estat– i d’altres inver­si­ons que prèvia­ment endega el con­sis­tori. En el ple ordi­nari d’ahir al ves­pre, el govern local de TSF i el PSC va posar sobre la taula dues acci­ons per anar-hi avançant, i la pri­mera, la reforma dels habi­ta­cles cúbics per a acti­vi­tats nàuti­ques i ser­veis, s’abor­darà aquest hivern amb un pres­su­post de 332.863 euros.

Els cubs daten d’ini­cis de segle, però s’han anat degra­dant, tot i estar sot­me­sos a con­ces­si­ons. A banda de res­ti­tuir-hi i con­so­li­dar-hi l’enra­jo­lat extern, que des de fa un parell d’anys està con­tin­gut amb xar­xes per pre­ve­nir danys per des­pre­ni­ments, el regi­dor d’Urba­nisme, Josep Saballs, va expli­car ahir que solu­ci­o­na­ran deficiències estruc­tu­rals en vola­dis­sos i altres ele­ments, com ara pro­ble­mes per fil­tra­ci­ons d’aigua als inte­ri­ors. En la sessió, el regi­dor d’Equi­pa­ments, David Oli­ve­ras, va defen­sar les millo­res per sepa­rar ins­tal·laci­ons elèctri­ques i subs­ti­tuir-hi fus­tes a les estruc­tu­res, tot i que s’hi man­tindrà l’enra­jo­lat que va fer que Junts, GdC i Mes s’abs­tin­gues­sin, i ERC, tot i votar-hi a favor, també va pale­sar dub­tes.

Recurs deses­ti­mat

La comu­ni­tat de les Pun­xes havia pre­sen­tat recurs con­tra el pro­jecte d’urba­nit­zació dels car­rers Sal­va­dor Dalí i Pere Màrtir Estrada, al mateix sec­tor, una altra de les obres d’urba­nit­zació que el govern local vol tirar enda­vant per aca­bar de relli­gar la via­li­tat de l’àmbit, i con­ti­nuarà amb un rebuig al recurs en què també es van abs­te­nir Junts i Mes. L’obra, en paral·lel al cobri­ment del tram final de la riera de Sant Pol, hau­ria de per­me­tre habi­li­tar en el futur un segon iti­ne­rari tran­si­ta­ble que per­meti reduir a un únic sen­tit el trànsit rodat pel pas­seig marítim, o fins i tot talls pun­tu­als.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia