Administracions

La finestreta única de Banyoles té prop de 300 usuaris en l'any de l'estrena

Entre el gener i el novembre del 2014, la majoria de les persones que han utilitzat aquest servei ho han fet per tramitar documents de la Generalitat

La facilitat que suposa poder fer els tràmits amb totes les administracions des d'un mateix punt està propiciant que, en els seus primers mesos d'existència, la finestreta única de l'Ajuntament de Banyoles tingui èxit entre els ciutadans. El servei va començar a funcionar a finals del 2013, i ara se n'han donat les primeres estadístiques, referides al període gener-novembre del 2014, durant el qual hi va haver 283 usuaris. El gruix dels tràmits van ser adreçats a la Generalitat (219), seguida de l'Estat (37), el Consell Comarcal del Pla de l'Estany (12), la Diputació (10), l'Agència Tributària (3) i altres ajuntaments (2). Aquest servei es dóna a l'oficina d'atenció al ciutadà (OAC), on es fan també les gestions vinculades a l'Ajuntament de Banyoles, no comptabilitzades en aquelles xifres.

Pionera

L'OAC de Banyoles va ser la primera de la demarcació que va oferir la finestreta única completa, ja que va ser pionera a incorporar-hi els tràmits amb la Diputació, que es van afegir als de la resta d'administracions. Les dades han estat valorades positivament per l'equip de govern, ja que es considera que és un pas endavant en la qualitat del servei als ciutadans. “No haver-te de traslladar a Girona per temes de la Generalitat, la Diputació o l'Agència Tributària és un gran avantatge” ha comentat l'alcalde, Miquel Noguer, en opinió del qual l'ús de la finestreta única anirà en augment els pròxims anys. Els documents lliurats en aquest servei no poden tardar més de tres dies a arribar al seu destinatari i la data d'entrada que hi consta és la de l'OAC.

LES XIFRES

283
usuaris
ha tingut la finestreta única de Banyoles entre el gener i el novembre de l'any passat.
219
documents
tramitats per aquest servei s'adreçaven a algun departament de la Generalitat.

El padró és el que dóna més feina a l'OAC

Pel que fa a les gestions a l'OAC de Banyoles referides al mateix Ajuntament, la immensa majoria (el 73 %) corresponen al padró. Fonts municipals ho atribueixen al fet que a la ciutat hi ha molta població immigrada, que ha de fer sovint canvis de domicili. La segona causa per adreçar-se a l'oficina (el 7%) és la compra d'entrades per als equipaments culturals municipals, una pràctica que es manté tot i que creixen les compres per internet.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.