Societat

trànsit

radars

Radars mòbils, un recurs a l'alça

Arenys de Mar, Calella i Sant Vicenç de Montalt sol·liciten radars de suport al Servei Català de Trànsit

Fan controls als punts negres més conflictius i amb més queixes

Arenys de Mar ha mobilitzat aquests dies les patrulles de la policia local per instal·lar el radar mòbil cedit pel Servei Català de Trànsit. Conjuntament amb Sant Vicenç de Montalt i Calella, són els únics municipis que demanen cada any el dispositiu de suport al Servei Català de Trànsit per fer controls dins el seu terme municipal.

Calella, però, a diferència dels altres dos pobles, disposa del radar mòbil tot l'any. Segons explica el regidor de Seguretat, Albert Torrent, aquesta és una eina molt útil que els permet planificar les tasques que fan els motoristes de la policia local. “Tenen un efecte de dissuasió important quan planten el trípode i no l'amaguem”, explica el regidor. El municipi de l'Alt Maresme ha demanat la gestió del trànsit de l'N-II, la via més complicada on es produeixen el 90% d'accidents de trànsit que es registren. En aquesta via urbana, on la velocitat màxima és de 50 km/h, els conductors n'excedeixen la velocitat tot i que hi ha semàfors indicadors que la mesuren. “Tenim, amb aquests semàfors, controlada la quantitat de vehicles i els excessos de velocitat, tant de dia com de nit”, explica el regidor. Per això, els controls en aquesta tram urbà es fan ininterrompudament durant tot l'any.

A Arenys de Mar disposen de radar mòbil tres cops l'any. El sergent en cap de la policia local d'Arenys de Mar, Sebastià Górriz, en fa un balanç positiu perquè els serveix per fer estadístiques i controls de velocitats als carrers on tenen més queixes dels veïns per excés de velocitat. Aquests dies, que han estat amb el radar actiu, han sancionat només durant el primer dia fins a sis conductors a la zona de l'Hort del Bisbe per excés de velocitat. L'altre punt negre en què tenen el focus posat és al rial de les Canalies, on la senyalització indica que s'ha d'anar a 30 però els cotxes hi dupliquen la velocitat permesa. Segons el sergent, caldrà millorar la senyalització i les bandes de retenció per reduir la velocitat en aquests dos punts. En canvi, el radar no ha detectat que la gent corri més del compte al rial Pau Costa o el carrer Olivar, on també hi havia queixes dels veïns.

Els agents de la policia local d'Arenys de Mar també tenen com a punt complicat el tram més urbà de l'N-II, just a davant de l'estació de trens, on enxampen els qui aprofiten per accelerar i saltar-se el semàfor on hi ha el pas de vianants.

Disposar de patrulles

La policia local de Sant Vicenç de Montalt sol·licita cada any el radar mòbil al Servei Català de Trànsit quatre cops. El caporal en cap del municipi, Josep Bellonch, insisteix però que depenen de la disponibilitat de patrulles per activar-lo, ja que requereix un operador que munta el radar i els agents amb el cotxe, que aturen més endavant l'infractor per informar els conductors que han estat denunciats.

A Sant Vicenç de Montalt les vies on s'acostuma a controlar el trànsit amb el radar mòbil és a l'avinguda Montaltnou i als carrers Major i Sant Antoni. A diferència d'Arenys de Mar, no intervenen a la carretera N-II, on els controls de velocitat són competència dels Mossos d'Esquadra i, en canvi, sí que fan intervencions al passeig marítim.

El volem tres cops l'any per fer estadístiques i controls on tenim les queixes
Sebastià Gorriz
Sergent en cap de la policia local d'Arenys de Mar

LES FRASES

Depenem molt de les patrulles que tenim però ens és efectiu on hi ha més incivisme
Josep Bellonch
caporal en cap de la policia local de sant vicenç de montalt
Els radars tenen un efecte de dissuasió molt bo i no els amaguem
Albert Torrent
Regidor de seguretat i Policia Local de Calella

Una desena de radars fixos a l'autopista i a l'N-II

E. Ferran

La velocitat és una de les primeres causes de mort a la carretera i, des de fa anys, amb la implantació de radars a les carreteres es mira de dissuadir els conductors de córrer més del compte multant qui supera la velocitat permesa.

Al Maresme el Servei Català de Trànsit en té una desena d'instal·lats i senyalitzats advertint de la velocitat màxima en trams, tant de l'autopista, a Montgat i Alella, com a diferents punts de la carretera N-II, on les velocitats es redueixen per sota els 120 quilòmetres per hora. Argentona té els dos radars fixos de la C-60, on la velocitat màxima també és de 120 km/h, tot i que puntualment els Mossos d'Esquadra també instal·len radars mòbils a la sortida del túnel de Parpers, on la velocitat a dins i a la sortida es redueix a 80 km/h.

Són radars que la majoria de conductors del territori ja coneixen i on acostumen a reduir la velocitat per evitar que se'ls capturi la matrícula del cotxe amb la sanció corresponent. A Cabrera de Mar, a l'altura del Club Calipso, n'hi ha un que obliga a no superar els 80 km/h així com el que hi ha al Masnou.

A la sortida de Sant Pol de Mar, en direcció a Canet de Mar, hi ha el radar fix que regula la velocitat a 60 quilòmetres per hora. Ubicat en una recta, alguns conductors excedeixen en aquest punt la velocitat, ja fora de la trama urbana, si no estan pendents de la senyalització. Els altres radars ubicats a Tordera, Arenys de Mar i a l'entrada de Mataró per les Cinc Sénies, regulen la velocitat a 90 i 80 quilòmetres per hora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.