L'autovia A-68 acabarà a la Jana i no a Vinaròs, segons el govern de l'Estat
Nova sorpresa en el polèmic procés per estudiar el traçat de la sortida de la futura autovia de l'Aragó (A-68) fins al mar. Després que el ministre de Foment, José Blanco, tirés una galleda d'aigua freda sobre les aspiracions del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre d'aconseguir un traçat català de l'autovia amb el desdoblament de l'N-420 i l'eix de l'Ebre (C-12), ara ha arribat l'hora de la frustració a les comarques del nord de Castelló. Així, el govern de l'Estat ha respost a una pregunta parlamentària del diputat d'ICV al Congrés, Joan Herrera, tot afirmant que l'actual carretera N-232 es convertirà en autovia només fins a la Jana, a l'interior, i no fins a Vinaròs. «Tal com es temia, l'autovia A-68 no acabarà a Vinaròs, tal com seria raonable tenint en compte que aquesta aprofitarà el traçat de l'actual N-232, que sí que comença a la ciutat del Baix Maestrat», lamenta Iniciativa de Castelló en un comunicat. «Estan condemnant Vinaròs a la congestió i a l'alta sinistralitat», sentencien.
De la mateixa manera, la resposta del govern estatal afirma que s'han tingut en compte criteris tècnics, ambientals i socials, i que, quant al corredor que finalitza a Tarragona, l'Estat acordarà amb el govern català «la millor solució per connectar el delta de l'Ebre amb la xarxa viària de l'Estat». De fet, a la Jana és on també comença el tram fins al Perelló, en estudi, de la futura autovia de l'interior, l'autovia A-7.