Societat

Societat

La policia dels cinc pobles

Arenys de Mar, Arenys de Munt, Caldes, Llavaneres i Sant Vicenç exploren la possibilitat d'associar els cossos de seguretat

Tot i els beneficis de mancomunar el servei, hi pesen inconvenients que fan frenar alguns municipis

Len­ta­ment, però amb pas ferm, avança la pro­posta d'asso­ciar les poli­cies locals de cinc muni­ci­pis del Maresme. Arenys de Mar, Arenys de Munt, Cal­des d'Estrac, Sant Vicenç de Mon­talt i Sant Andreu de Lla­va­ne­res no dub­ten dels bene­fi­cis que com­por­ta­ria man­co­mu­nar el ser­vei, però d'entrada hi ha aspec­tes del pro­jecte que no aca­ben de convèncer tot­hom de la mateixa manera. La pos­si­bi­li­tat de dis­po­sar d'un uni­forme com­par­tit per tots els agents, que els vehi­cles vagin reto­lats de la mateixa manera, les diferències sala­ri­als, els hora­ris, el nom­bre d'efec­tius d'un cos i de l'altre o els diver­sos rangs dels caps de les comis­sa­ries dels muni­ci­pis són algu­nes de les cir­cumstàncies que fan allu­nyar alguns con­sis­to­ris. N'hi ha que ho veuen com a entre­bancs sal­va­bles, però els que hi posen més pegues s'hi afer­ren més.

Cal­des d'Estrac, com a impul­sor de tot ple­gat, aposta per apro­fun­dir en totes aque­lles acci­ons que unei­xen i dei­xar de banda o per a més enda­vant les que dis­tan­cien. “Es tracta de tro­bar punts en comú que ens ser­vei­xin per millo­rar i poder deci­dir entre tots què ens pot donar un millor resul­tat opti­mit­zant els nos­tres recur­sos”, defensa el regi­dor de Segu­re­tat, Joan Baró. Sense cap calen­dari esta­blert que pres­si­oni, Baró veu impres­cin­di­ble que la col·labo­ració entre poli­cies locals, que ja exis­teix d'alguna manera, es pugui apro­fun­dir encara més. Dis­po­sar d'una cen­tra­leta única durant els caps de set­mana, com­par­tir infor­mació, col·labo­rar en dis­po­si­tius con­junts, coor­di­nar tas­ques de vigilància en indrets com ara el front marítim que comença a Sant Vicenç de Mon­talt, es con­necta amb Cal­des i arriba fins a Arenys de Mar, acce­dir a mate­rial d'ultima tec­no­lo­gia que per a un sol ajun­ta­ment resulta massa car o fer-hi com­pres agre­ga­des són algu­nes de les pro­pos­tes que es deba­ten i que segu­ra­ment tenen més adep­tes.

“A la ciu­ta­da­nia tenim l'obli­gació de pres­tar el ser­vei millor pos­si­ble i de la manera més efi­ci­ent”, defensa l'alcalde d'Arenys de Munt, Joan Rabas­seda, que des­taca el bon veïnatge dels pobles impli­cats, i con­si­dera que encara és molt aviat per apos­tar deci­di­da­ment per man­co­mu­nar les poli­cies. Arenys de Mar, en canvi, ho té més clar i no amaga que, tot i ser una molt bona idea, és real­ment com­pli­cat por­tar-ho a terme. No només perquè hi ha muni­ci­pis que tenen com a cen­tre de referència comis­sa­ries dels Mos­sos d'Esqua­dra dife­rent, sinó també perquè a nivell judi­cial també hi ha impli­cats dos par­tits, el d'Arenys de Mar i el de Mataró. “S'ha de seguir par­lant i nego­ci­ant tot i les diferències, i per part nos­tra con­ti­nu­a­rem assis­tint a les reu­ni­ons per inten­tar enten­dre'ns i aju­dar-nos entre tots”, apunta l'alcal­dessa Anna­bel Moreno. Tant Sant Vicenç com Lla­va­ne­res són més opti­mis­tes i con­fien arri­bar a un acord que satis­faci tot­hom, encara que ini­ci­al­ment no s'assu­meixi el 100% de les pro­pos­tes. “Ara hem d'esta­blir quins són els mínims que podem mar­car per començar i dei­xar per més enda­vant altres qüesti­ons”, explica l'alcalde lla­va­ne­renc, Joan Mora.

Tot i que la idea és tren­car fron­te­res a una feina, unes neces­si­tats i unes deman­des com­par­ti­des, si final­ment hi ha algú que es des­marca tam­poc no ha d'impe­dir que la resta s'hi afe­geixi. “Si n'hi ha que no ho veuen clar però la resta sí, així es tirarà enda­vant”, defensa el cal­denc Joan Baró.

Un centenar d'agents
Si finalment prospera la proposta de mancomunar el servei, entre els cinc municipis maresmencs sumarien un centenar d'efectius per vetllar per la seguretat del territori.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.