Medi ambient
La cotxera de bus d’Horta estrena una gran planta fotovoltaica
La cotxera de bus d’Horta, a tocar de la Ronda de Dalt, estrena una planta fotovoltaica de grans dimensions. És la primera cotxera de bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que incorpora plaques solars. Se n’hi han instal·lat 820, que permetran cobrir el 56% del consum energètic diürn de la cotxera, reduir les emissions en gairebé 181 tones anuals de CO2 i estalviar més de 155.000 euros a l’any.
La instal·lació, gestionada per l’empresa Regenera Levante S.L, té una superfície total de captació de 2.120 metres quadrats. S’ha dissenyat per emmagatzemar en un futur l’energia sobrant en bateries, contribuint a reduir les emissions.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha posat en valor aquest dimarts el compromís de l’empresa gestora del transport públic “en l’ús d’energia renovable per tal que Barcelona i la seva àrea metropolitana es converteixin en generadors d’energia neta”. Bonet ha destacat que “aquesta planta és un exemple de com les energies renovables poden contribuir a un futur més sostenible” i ha remarcat que amb instal·lacions com aquesta es redueixen tant les emissions com la despesa econòmica.
L’objectiu de la ciutat és accelerar els pròxims anys la generació d’energia solar i multiplicar per cinc la potència fotovoltaica l’any 2030. Aquest és un dels àmbits a desenvolupar de l’Acord Climàtic de Barcelona per ser ciutat neutra en carboni d’aquí a sis anys.
El projecte ha estat finançat amb gairebé 450.000 euros. La cotxera d’Horta es va inaugurar el desembre del 2003 com un equipament de referència a nivell internacional per la seva integració en l’entorn i en matèria de sostenibilitat. Ubicada a la carretera d’Horta a Cerdanyola, està construïda a la falda sud de la serra de Collserola de manera que queda parcialment soterrada i coronada per un parc d’oci, una gran coberta enjardinada.
La xarxa de metro ja disposa d’un miler de plaques fotovoltaiques en diferents centres de treball: Boixeres, Santa Eulàlia, Sagrera i Miramar, fet que suposa generar una potència de 700,14 MWh/any.
TMB incorpora la bici compartida a la nova App
TMB ha posat a disposició dels seus usuaris la nova TMB App, que integra més opcions de mobilitat sostenible, com la bicicleta compartida. La nova aplicació també incorpora un lector que permet escanejar els codis Ddtag, les etiquetes intel·ligents similars a un QR de colors, situats a parades de bus i estacions de metro, per obtenir informació sobre el servei. La presidenta de TMB, Laia Bonet, destaca que “la millor manera de moure’s per la Barcelona metropolitana és fer-ho de manera sostenible, sigui amb transport públic o amb bicicleta. I la nova App de TMB ens permetrà fer-ho de manera integrada.”
Fins ara, la TMB App oferia informació sobre el metro i els autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona i dades d’altres operadors com Ferrocarrils de la Generalitat, Rodalies, TRAM i els busos de l’AMB. Amb la nova aplicació, s’incorporen també itineraris complementaris a peu i en bicicleta particular o compartida.
A més, la informació d’altres operadors metropolitans de transport públic s’amplia i incorpora dades en temps de real de l’horari de pas.
TMB App és l’aplicació més utilitzada de Barcelona amb 1.700.000 usuaris en el darrer any.