Medi ambient

La Plaça de Catalunya, per a vianants

“Més vianants, menys cotxes”. Amb aquest missatge, senzill i clar, l’Ajuntament de Girona ha començat avui una prova pilot a Plaça Catalunya per destensionar el tràfic d’aquest punt de la ciutat amb l’objectiu que la ciutadania guanyi espai a l’hora d’accedir al centre de la plaça. Així, des d’aquest matí i fins al dia 3 de novembre, tot el vial oest de la plaça s’ha encerclat amb tanques metàl·liques i de formigó per convertir l’espai en zona de vianants. Durant les properes setmanes, tots els aparcaments de càrrega i descàrrega del vial queden inhabilitats i els vehicles s’han de desviar per l’avinguda Sant Francesc.

Entre el va i ve de persones que aquest migdia travessava per la Plaça Catalunya, la gran majoria no paraven gaire atenció a les senyalitzacions: feien els seu circuit orquestrat habitual sense adonar que avui pel vial no hi havia vehicles. D’entre tots ells, aconsegueixo parlar amb l’Antònia, una veïna de tota la vida asseguda a uns dels bancs del centre de la plaça. “Es veu que ara ho volen deixar d’aquesta manera, sé pas. A veure quan dura! A mi ja m’està bé, així no se sent tant de rebombori als matins i s’hi està més a gust”. Molts d’ells, però, encara no saben ben bé de què va la cosa. Quan li explico a una de les treballadores del Plis Plas, una de les cafeteries del costat, s’estranya. “Ho han fet per això? Em pensava que estaven fent netejar al carrer, que també convindria la veritat!”.

Aquesta ampliació de la zona dels vianants, segons ha explicat Cristina Andreu, tinenta d’alcaldia de Transició Ecològica i Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona, s’estendrà un mes i mig, durant el qual es treballarà de “manera transversal” amb diferents àrees del consistori per impulsar activitats que permetin a la gent fer-se seu l’espai de la calçada. “El que volem és prioritzar és que a la ciutat hi hagi uns eixos centrals per a la mobilitat de vehicles, i que a les altres vies secundàries vagi guanyant presència la peatonalització i l’ús de la bicicleta” ha explicat. A més, segons diu Andreu, tampoc s’han trobat amb entrebancs amb els establiments que hi ha al costat de la plaça, ja que considera que el canvi pot suposar “una oportunitat per millorar l’activitat i la imatge del negoci”.

Tot i que habitualment la zona aglomera molts de vehicles que entren i surten del Barri Vell, el primer dia d’aquest canvi a Plaça Catalunya no ha afectat especialment el trànsit. Al passar per davant de les tanques metàl·liques, alguns dels conductors es miraven el cartell dubtosos i, finalment, seguien resignats la corrent de vehicles que els dirigia cap a l’avinguda de Sant Francesc. Malgrat això, a l’altre costat de la plaça encara es mantenen els aparcaments en càrrega i descàrrega, fet que ha ajudat que no es causés un gran embut de cotxes a l’entrada del cor de la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La Cambra de la Propietat defensa els contractes d’habitatge de temporada

GIRONA
Societat

Troben a Cervera una nova espècie de planta fòssil de la família de la vinya

Cervera
medi ambient

Argentona vol reduir a la meitat la població de coloms

Argentona

Drets Socials demana “col·laboració” a l’Ajuntament de Foixà

foixà
turisme

Els paradors de Ponent, l’Alt Pirineu i Aran rebran una inversió de 18 milions durant els pròxims tres anys

LLEIDA
MEDI AMBIENT

Stop Creuers demana un compromís “ferm” a l’Ajuntament de Barcelona per reduir els creueristes

barcelona
MEDI AMBIENT

Santa Coloma de Gramenet acumula 400 patinets elèctrics trucats al dipòsit municipal de vehicles

Santa Coloma de Gramenet
MEDI AMBIENT

El fiscal demana presó per a tres directius de Dictesa per l’incendi de la planta de Montornès

BARCELONA
educació

Niubó promet abordar l’“infrafinançament” de la pública però també de la concertada

barcelona