Oci
Ferrari Land arrenca amb una previsió de rècord de visitants
El tercer parc temàtic de Port Aventura World es posa en marxa amb la intenció d'ampliar el calendari d'obertura de cara al 2018
S'hi han invertit més de 100 milions per crear un recinte “únic” a Europa
El primer parc temàtic a Europa dedicat a la marca Ferrari ja és una realitat a Port Aventura World. Ferrari Land va engegar motors amb un acte d'inauguració oficial que va presidir ahir al matí el vicepresident de la famosa marca automobilística, Pietro Ferrari, i que va servir per escalfar l'ambient de cara a la veritable obertura al públic, prevista per avui.
El complex d'oci situat entre Vila-seca i Salou ha invertit més de 100 milions d'euros en el que ja és el seu tercer parc temàtic, que té com a atracció estrella l'accelerador vertical més ràpid i alt d'Europa. Amb aquesta ampliació de l'oferta, l'empresa espera arribar per primer cop als cinc milions de visitants anuals aquest any, un milió més respecte als que es van assolir el 2016, i créixer en mercats internacionals com ara l'italià, l'alemany i el dels països nòrdics amb l'empenta de la marca Ferrari.
El que ahir el president de Port Aventura World, Arturo Mas-Sardá, va descriure com una “fita” en la història del parc, inaugurat el 1995, té la vocació també de fer realitat una de les aspiracions recurrents de l'empresa: l'ampliació del calendari d'obertura. El director general de Port Aventura World, Fernando Aldecoa, va confirmar ahir a aquest diari que el 2018 es planteja que Ferrari Land estigui en funcionament gairebé deu mesos a l'any, una novetat en què, de moment, no estarà acompanyat per la resta del complex, que mantindrà la temporada d'obertura clàssica, des de Setmana Santa fins a principis de gener.
Els 60.000 metres quadrats que ocupa Ferrari Land –als quals tan sols es pot accedir amb una entrada combinada amb Port Aventura World– han intentat plasmar el que són els “valors” de la marca Ferrari, “velocitat, innovació i, sobretot, emoció”, assenyalava el seu vicepresident, Pietro Ferrari, fill del fundador de l'empresa italiana, Enzo Ferrari. Així mateix, va subratllar que, a banda de la diversió, el parc també ofereix la possibilitat de descobrir “què hi ha darrere de la marca Ferrari”, i això fa que sigui atractiu “tant per als fans de Ferrari com per a famílies”.
En total, Ferrari Land disposa d'onze atraccions, amb un eix compartit: totes intenten transmetre les sensacions de conduir un Ferrari, però adaptades a diversos tipus de públic. En aquest sentit, l'accelerador vertical Red Force vol ser l'aposta més potent, amb una estructura de 112 metres que marca tot el perfil del recinte i amb una acceleració rècord a Europa de 180 quilòmetres per hora en cinc segons.
Per als amants de la conducció i la fórmula 1, el parc disposa de deu simuladors semiprofessionals, dos dels quals per a infants. “Tothom somia conduir un Ferrari, i aquí és on ho poden aconseguir”, va destacar ahir Marc Gené, pilot de proves de fórmula 1 de l'escuderia italiana. Els espais estan inspirats en els que fan servir els pilots de l'equip oficial a la seu de Ferrari, a Maranello. Els visitants també poden experimentar un altre vessant de la competició de fórmula 1 amb Pit Stop Record, en què dos equips competeixen per canviar les rodes d'un vehicle de cursa a temps real.
L'altra gran aposta és Ferrari Experience, l'edifici central del parc que simula la silueta d'un cotxe, on es poden compartir les sensacions de la conducció gràcies a l'ús de projeccions de grans dimensions i altres efectes especials. La mateixa construcció també reserva un espai per a l'exhibició de cotxes Ferrari, amb una explicació de la història de la marca.
L'oferta es completa amb atraccions destinades als més petits com ara el circuit Maranello Grand Race, en què els menuts poden conduir amb els seus familiars, i Junior Championship. Les dues torres de rebot Thrill Towers també es dirigeixen a un públic familiar.
LES FRASES
Velocitat i adrenalina en un vol de segons
Per molt que Ferrari Land hagi dedicat esforços a recrear l'ambient de Maranello (el poble on va néixer la marca Ferrari) i a reproduir construccions emblemàtiques de l'arquitectura italiana com el Colosseu de Roma, un cop a dins del recinte tots els ulls van cap al mateix punt: l'estructura altíssima de l'accelerador Red Force. Cridada a ser la nova icona del parc, aquesta imponent atracció sovint provoca reaccions de por quan es veu en acció per primer cop, i més quan es descobreix que la seva rapidíssima acceleració va acompanyada del famós brunzit dels cotxes de fórmula 1.
Entrar al vehicle que ens ha de dur a escalar els rails de l'atracció no resulta gaire més tranquil·litzador: tal com també van fer en la darrera gran atracció de Port Aventura, Shambhala, les proteccions es limiten de nou a la part inferior del cos per afavorir que el viatger se senti com si volés. No hi ha gaire temps per pensar-s'ho, però. Tot just quan el vagó es comença a moure, s'inicia l'acceleració –especialment perceptible pel fet que és en línia recta–, que es converteix en pressió en començar una escalada que sembla que no té fi. El pilot català Marc Gené deia ahir que aquestes són les sensacions que es tenen dins d'un fórmula 1. El que probablement no se sent en una competició és la sensació gairebé alliberadora de caiguda lliure que es té en iniciar la caiguda. Tot un xut d'adrenalina administrat en pocs segons.