EL MORELL (Tarragonès)

Festa de l'Oli Nou

Collita del 2009

La cul­tura de l'oli s'estén, tal com en el seu moment va començar a fer-ho la del vi, i cada cop són més les per­so­nes interes­sa­des a con­su­mir oli d'excel·lent qua­li­tat. Coin­ci­dint amb el final de la collita, mol­tes coo­pe­ra­ti­ves pre­sen­ten l'oli nou, una ocasió excel·lent per degus­tar, com­pa­rar i triar el que més s'adi­gui al pala­dar de cada con­su­mi­dor.

El diu­menge serà el torn de la coo­pe­ra­tiva Sant Isi­dre del Morell, que ha tin­gut «una cam­pa­nya molt bona tant pel que fa a la quan­ti­tat, que podria ser d'uns 17.000 litres, com per la qua­li­tat», segons explica el seu pre­si­dent, Joan Figue­ras. L'enti­tat ha orga­nit­zat un esmor­zar amb pa tor­rat, llon­ga­nissa, can­sa­lada i aren­gada a la brasa, tot ama­nit amb oli nou. La pre­visió dels orga­nit­za­dors és que la festa atraurà unes cinc-cen­tes per­so­nes, que a més, si ho desit­gen, podran ballar sar­da­nes. Durant la diada, la coo­pe­ra­tiva vendrà oli del raig, que encara no està fil­trat i que per tant té un gust molt més intens, i oli fil­trat. Segons Figue­ras, el preu de la gar­rafa de cinc litres serà d'uns vint euros. La coo­pe­ra­tiva del Morell té més d'un cen­te­nar de socis, dels quals una setan­tena tenen oli­vers.

13 de desembre. A la Cooperativa Agrícola Sant Isidre, a partir de les 10 h.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.