jornades de turisme
Deu dies per potenciar el turisme de costa a Barcelona
La Diputació organitza del 12 al 21 de maig un centenar d'activitats en el marc de la Costa Barcelona Week
La iniciativa promou el Maresme, el Garraf, l'Alt Penedès, el Baix Llobregat i el Vallès
La Diputació de Barcelona programarà més d'un centenar d'activitats en el marc de la Costa Barcelona Week, del divendres 12 fins al dia 21 de maig, amb la finalitat de potenciar les destinacions turístiques costaneres de la demarcació de Barcelona fora de la capital catalana.
Amb el lema Barcelona és molt més, la iniciativa cerca de promocionar els atractius turístics de les comarques del Maresme, el Garraf, el Baix Llobregat, el Vallès Oriental i el Vallès Occidental. “Amb el mar com a punt de partida, la Costa Barcelona Week pretén descobrir tot el potencial que ofereixen aquestes comarques barcelonines al públic en general i a professionals i posicionar la marca turística Costa Barcelona com una destinació turística internacional i de prestigi”, va explicar ahir el diputat de Turisme de la Diputació, Miquel Forns, en la presentació de la iniciativa, que té el suport de l'Agència Catalana de Turisme i de Turespaña i que inclourà tastos, visites guiades, música, fires, exposicions, itineraris, jornades de portes obertes i activitats esportives.
“Tenim deu dies per descobrir un territori amb moltes sensacions, amb el mar, evidentment, com a punt de partida, però amb moltes coses més, com ara enoturisme, espais naturals, destinacions d'esport, de família o de cultura”, va explicar Forns.
Creada el 2012, la marca turística Costa Barcelona inclou les principals destinacions turístiques internacionals de la demarcació de Barcelona, com ara Sitges, Calella, Malgrat i Santa Susanna, però també aplega destinacions d'interior per complementar aquestes propostes: l'enoturisme al Penedès i a Alella, el turisme esportiu (golf, Circuit de Catalunya) al Vallès Oriental i al Vallès Occidental, el modernisme a Terrassa o a Canet, els espais naturals com el Montseny (reconegut com a reserva de la biosfera) i el parc del Garraf. Aquest territori va rebre l'any 2016 3,7 milions de turistes, amb deu milions de pernoctacions i una mitjana de 4,7 dies de pernoctació. La destinació rep més del 88% del total de les comarques barcelonines (menys Barcelona).
La procedència dels turistes és bàsicament internacional, amb més del 55% provinents d'Europa i la resta del món. Costa Barcelona aplega 447 hotels, 45 càmpings i 130 cases de turisme rural, que representen gairebé 95.000 places d'allotjament.