judicial
subministrament elèctric
Endesa admet que va tallar per error la llum a un veí d'Anglès
Va donar de baixa el client, que volia aclarir el sobrecost d'una factura
Pagarà l'estada de 12 dies en un hostal
Endesa ha reconegut que el 2016 va tallar per error la llum a un client d'Anglès. La companyia elèctrica admet que Francesc Noguer Vilà té “dret a ser indemnitzat”, segons va assenyalar ahir l'advocada de la part denunciada, Joana González, en la vista oral del judici. Noguer reclama 5.142,79 euros per danys i perjudicis. Endesa està disposada a pagar-ne 2.767,93.
Sense acord en la mediació, el cas ha arribat a judici perquè Noguer es va sentir estafat pel tracte de la companyia. El febrer del 2016 va reclamar el sobrecost d'una factura (500,71 euros), però no va rebre cap informació concreta. El 9 de maig va veure com li tallaven la llum. Endesa va reclamar a Noguer els 500 euros esmentats i li va exposar que li restituirien el subministrament elèctric al cap de 24 hores. Això no va passar, tot i que Noguer va pagar. A més, la companyia va donar-lo de baixa.
Fora de casa
Noguer, defensat per Jordi Lloveras, va estar sense llum i va haver d'anar a un hostal durant dotze dies, juntament amb la seva dona. Aquells dies, a més, tenia a casa un dels fills i la jove, que també van haver d'anar-se'n de casa. Endesa accepta pagar l'allotjament a l'hostal durant dotze dies (1.907,40 euros) i part de les actuacions que s'han de dur a terme arran del tall de llum, com ara la neteja i la desinfecció de la piscina d'aigua i la bomba d'aigua (555,27 euros). No accepta la indemnització per danys morals (1.200 euros) ni vol assumir el cost del menjar fet malbé (500 euros), guardat en una nevera congelador de la cuina i en dos grans congeladors del garatge. En la demanda, Noguer tenia interès a saber quin empleat havia donat l'ordre de tramitar la baixa del seu contracte, subscrit el 2006, en lloc d'haver-li interromput el servei per un suposat impagament. En el judici, la lletrada d'Endesa va afirmar: “En una companyia tan gran no es pot aclarir qui va ser el responsable.”
LA XIFRA
El fill atribueix els problemes de salut del pare al cas
Un dels testimonis, Francesc Noguer Figueras, el fill del denunciant, va explicar que el seu pare ho va passar “malament” i que ha tingut “problemes de cor i de vista” amb la reclamació i la demanda. El fill va dir que, mentre volia aclarir el cost de la factura, el pare va haver de sentir per telèfon com Endesa li deia que “havia modificat el comptador i que volia enganyar-los”.
També va intervenir com a testimoni el lampista Eduard Ros, que va corroborar que la casa no tenia llum i que com que havia estat donat de baixa, Noguer va haver de fer un nou butlletí elèctric (amb Electra Avellana Comercial).
L'advocat de Noguer, Jordi Lloveras, valora que Endesa “ha reconegut que va cometre irregularitats”, a banda de la discussió sobre la indemnització que rebrà el client.