Societat

Societat

Aliances amb els socis

Les cooperatives Abacus i Som Mobilitat que es van crear fa un any a Mataró s’uneixen per compartir la xarxa de socis i donar-se a conèixer

S’obsequiarà els associats amb quatre hores de conducció amb els vehicles elèctrics

La unió fa la força. Així s’ho han plantejat dues cooperatives de sectors ben diferents com són Abacus, especialitzada en productes i serveis culturals, i Som Mobilitat, que des de fa un any comparteix cinc vehicles elèctrics entre els seus socis. Les dues iniciatives arrelades a Mataró s’alien estratègicament per ampliar la xarxa social i promoure un consum responsable entre els cooperadors. Va ser arran d’un concurs d’idees que va fer l’Abacus per promoure iniciatives de treball col·laboratiu que va despertar la curiositat dels impulsors de Som Mobilitat. Un d’ells, Arnau Vilardell, està convençut que l’aliança amb Abacus serà un bon trampolí per donar a conèixer la cooperativa que tot just fa un any van impulsar des de Mataró, amb la voluntat d’ampliar la mobilitat sostenible a d’altres punts del territori on els ciutadans s’organitzin per compartir el vehicle. A Mataró, ja són una cinquantena de conductors que puntualment fan servir els cinc Renault Zoe a través de l’aplicació del mòbil que els permet reservar, obrir i pagar el lloguer del vehicle.

La primera acció per visualitzar l’acord de col·laboració entre les dues entitats serà precisament obsequiant els socis d’Abacus amb la conducció de quatre hores gratuïtes per provar de conduir aquests vehicles. Però per fer-ho caldrà pagar la quota de soci de 10 euros de Som Mobilitat, la mateixa que van pagar per ser d’Abacus.

“Volem valorar els socis, que puguin fer altres activitats que els permeten fer un pas més en experiències de consum i compra responsable”, defensa el director d’innovació d’Abacus, Antonio Naranjo. A l’acte de presentació que es va fer dijous a la botiga que la cooperativa té a la riera de Mataró, amb la presència de l’alcalde, David Bote, es va recordar el paper de l’economia social i del cooperativisme a la capital del Maresme.

Des d’Abacus l’objectiu és promoure l’intercanvi amb altres iniciatives per satisfer les inquietuds dels prop de 900.000 socis que té a tot Catalunya i que a l’entorn de Mataró i la botiga del Masnou gira entorn dels 5.000 socis.

A Som Mobilitat la xarxa de socis ha crescut amb només un any de vida i ja són 570 a tot Catalunya els qui aposten per impulsar una mobilitat sostenible. Segons explica Vilardell, s’estan organitzant socis de Sabadell per fer una compra col·lectiva d’un cotxe, i a Pineda es fa la inversió per compartir-la amb el sector hoteler.

Nous punts de càrrega

Un dels reptes per a usuaris del vehicle elèctric és disposar dels punts on carregar les bateries. És per això que la cooperativa té un preacord amb el Tecnocampus per habilitar-ne un per a dues places de pàrquing, així com un altre al centre de Mataró fent ús d’un espai de la Fundació Unió de Cooperadors. Són dos dels reptes abans que l’Ajuntament no impulsi el pla per actualitzar els punts de càrrega que té als aparcaments públics. “Hi ha molta feina a fer i ens interessaria llogar places amb punts de càrrega”, apunten des de Som Mobilitat, en un moment que consideren complicat perquè no hi ha una aposta de la indústria, que està pendent d’un pla de renovació de vehicles anunciat pel govern espanyol i que està aturat. “No és un moment fàcil, però no afecta en la compra col·lectiva”, conclouen.

Teletac, apunt.
La flota de vehicles i els conductors que els lloguen a hores es dispara, sobretot, els caps de setmana. Aviat ja tindran el Teletac que els permet passar de franc a les autopistes de la Generalitat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.