Societat

Societat

Atracció pels càntirs

L’Argillà, la fira internacional de ceràmica i terrissa, ha rebut al llarg del cap de setmana 35.000 persones

Es tracta del volum d’assistents més alt dels últims cinc anys

La ter­cera edició de l’Argillà d’Argen­tona, la fira inter­na­ci­o­nal de ceràmica i ter­rissa, tanca havent rebut durant aquest cap de set­mana unes 35.000 per­so­nes. Des de l’orga­nit­zació es va valo­rar molt posi­ti­va­ment aques­tes xifres perquè es tracta del volum més alt de visi­tants que ha rebut l’esde­ve­ni­ment “des de fa cinc anys”. “Ara ja podem par­lar de con­so­li­dació després de tres edi­ci­ons havent-nos des­vin­cu­lat de la festa major”, va opi­nar el direc­tor del Museu del Càntir, Oriol Calvo.

“Per al visi­tant és més còmode així perquè ens asse­gu­rem que els que venen ho fan atrets única­ment per la ceràmica i la ter­rissa”, va indi­car Calvo, que va asse­gu­rar que “la gent ha entès el canvi de dates que s’ha fet des de fa tres anys”. Segons el direc­tor, els cera­mis­tes par­ti­ci­pants “també se’n van molt satis­fets”. I és que aquest any l’Argillà ha tin­gut la par­ti­ci­pació d’una setan­tena d’arte­sans vin­guts de països com ara Armènia, Txèquia, Por­tu­gal o el Regne Unit, entre molts d’altres. En aquesta edició els pro­fes­si­o­nals vin­guts de Faenza en van ser els pro­ta­go­nis­tes en ser Itàlia el país con­vi­dat. Quant a les ven­des, Calvo va asse­gu­rar que la tendència a la baixa s’està rever­tint “i ara s’està en vies d’ascens”. El res­pon­sa­ble del Museu del Càntir va atri­buir també aquesta millora al canvi de dates de la fira, “ja que l’ante­rior model estava esgo­tat”.

Pel que fa al càntir de l’any, en aquesta edició es va apos­tar per un dis­seny d’autor –a càrrec de Quim Lar­rea– i per limi­tar-ne els exem­plars a 3.000 uni­tats nume­ra­des, Calvo va asse­nya­lar que “ha estat un èxit tan rotund com ines­pe­rat”. En total, durant els tres dies d’Argillà, s’han venut 765 uni­tats d’aquesta peça, una xifra que tri­plica les ven­des de l’ante­rior edició. “Pel seu dis­seny i la seva ver­sa­ti­li­tat és un reci­pi­ent que ha con­nec­tat molt bé amb el públic jove, una de les nos­tres assig­na­tu­res pen­dents”, va comen­tar el direc­tor del museu. Amb aques­tes dades a la mà, Calvo es va mos­trar con­vençut que al llarg de l’any s’esgo­ta­ran totes les existències dis­po­ni­bles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia