Societat

Municipal

Calella aplica la mediació als conflictes a la zona d’oci

Posa en marxa una prova pilot que detecta els problemes de baixa intensitat, aporta les solucions i fomenta la convivència al municipi turístic

El servei estarà en funcionament fins al 15 d’agost

Cale­lla ha fet aquest estiu un pas més en la reso­lució de con­flic­tes menors a la zona d’oci noc­turn, i per extensió a la resta de la ciu­tat. L’Ajun­ta­ment ha subs­tituït els agents cívics que va implan­tar fa pocs anys per pro­fes­si­o­nals de la medi­ació que tenen com a prin­ci­pal objec­tiu detec­tar els pro­ble­mes que gene­ren inci­visme i que ata­quen la con­vivència, i actuar per neu­tra­lit­zar-los a través d’una arma tan potent com és la paraula. El regi­dor de l’àrea de Segu­re­tat, Con­vivència i Mobi­li­tat, Albert Tor­rent (PDe­CAT), explica que les dues per­so­nes que s’han con­trac­tat “són post­gra­du­ats en reso­lució de con­flic­tes públics i medi­ació comu­nitària”. “Ens vam fixar en l’experiència de l’any pas­sat a Platja d’Aro, on la presència d’aquests medi­a­dors va donar bons fruits perquè els con­flic­tes es van reduir sig­ni­fi­ca­ti­va­ment”, asse­nyala. Els tècnics, dues dones, tre­ba­llen de dijous a diu­menge en horari de nou del ves­pre a cinc de la mati­nada. El ser­vei, amb un cost de 12.000 euros, estarà actiu fins al 15 d’agost. “Aquests pri­mers dies han fet una presa de con­tacte amb la gent i els espais per fer-se una idea i saber com hau­ran d’actuar”, comenta el regi­dor. La presència de medi­a­dors, segons Tor­rent, és com­ple­mentària a la tasca que con­ti­nua desen­vo­lu­pant la poli­cia local a la ciu­tat. “Les dues tècni­ques estan en con­tacte per­ma­nent amb el res­pon­sa­ble poli­cial, però el nou ser­vei busca opti­mit­zar la feina dels agents, que actu­a­ran quan la medi­ació no hagi estat pos­si­ble o quan la gra­ve­tat del cas així ho demani”, asse­nyala el res­pon­sa­ble de l’àrea de Con­vivència.

Entre les tas­ques més habi­tu­als que hau­ran d’afron­tar les medi­a­do­res des­ta­quen els enfron­ta­ments per motius de sorolls o crits a la via pública, des­tros­ses de mobi­li­ari, actes con­tra l’orde­nança de civisme i ocu­pa­ci­ons de les plat­ges per fer-hi botellón, entre mol­tes d’altres. “Fa pocs dies van inter­ve­nir per resol­dre un pro­blema entre el pro­pi­e­tari d’un hotel que es queixa del soroll que fa una dis­co­teca”, comenta el regi­dor, que afe­geix que “la solució al con­flicte dema­narà més temps que l’actu­ació directa de la poli­cia, però pro­ba­ble­ment pot tenir un resul­tat més efec­tiu”. El con­sis­tori farà balanç del ser­vei un cop aca­bat per deter­mi­nar si el man­tindrà la tem­po­rada vinent.

L’ofi­cina, en marxa

Paral·lela­ment al nou ser­vei de medi­ació, ja està en marxa per sisè any con­se­cu­tiu l’ofi­cina d’atenció ciu­ta­dana de la Poli­cia Local i els Mos­sos d’Esqua­dra, “un punt d’atenció ciu­ta­dana en temes de segu­re­tat i con­vivència ciu­ta­dana durant els mesos d’estiu”. L’ofi­cina dis­posa d’un ser­vei d’intèrprets en anglès i ale­many, amb opció també d’holandès i francès per aten­dre els usu­a­ris estran­gers que s’hi adre­cin. Està situ­ada a la plaça Vicenç Fer­rer i té un horari inin­ter­rom­put d’onze del matí a nou del ves­pre.

LA FRASE

Les dues tècniques són postgraduades en resolució de conflictes públics i mediació comunitària
Albert Torrent (PDeCAT)
regidor a calella de Seguretat, Convivència i Mobilitat

LA XIFRA

12.000
euros
és el cost del servei de mediació a les zones d’oci nocturn contractat per Calella aquest estiu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia