Societat

Municipal

Calella aplica la mediació als conflictes a la zona d’oci

Posa en marxa una prova pilot que detecta els problemes de baixa intensitat, aporta les solucions i fomenta la convivència al municipi turístic

El servei estarà en funcionament fins al 15 d’agost

Calella ha fet aquest estiu un pas més en la resolució de conflictes menors a la zona d’oci nocturn, i per extensió a la resta de la ciutat. L’Ajuntament ha substituït els agents cívics que va implantar fa pocs anys per professionals de la mediació que tenen com a principal objectiu detectar els problemes que generen incivisme i que ataquen la convivència, i actuar per neutralitzar-los a través d’una arma tan potent com és la paraula. El regidor de l’àrea de Seguretat, Convivència i Mobilitat, Albert Torrent (PDeCAT), explica que les dues persones que s’han contractat “són postgraduats en resolució de conflictes públics i mediació comunitària”. “Ens vam fixar en l’experiència de l’any passat a Platja d’Aro, on la presència d’aquests mediadors va donar bons fruits perquè els conflictes es van reduir significativament”, assenyala. Els tècnics, dues dones, treballen de dijous a diumenge en horari de nou del vespre a cinc de la matinada. El servei, amb un cost de 12.000 euros, estarà actiu fins al 15 d’agost. “Aquests primers dies han fet una presa de contacte amb la gent i els espais per fer-se una idea i saber com hauran d’actuar”, comenta el regidor. La presència de mediadors, segons Torrent, és complementària a la tasca que continua desenvolupant la policia local a la ciutat. “Les dues tècniques estan en contacte permanent amb el responsable policial, però el nou servei busca optimitzar la feina dels agents, que actuaran quan la mediació no hagi estat possible o quan la gravetat del cas així ho demani”, assenyala el responsable de l’àrea de Convivència.

Entre les tasques més habituals que hauran d’afrontar les mediadores destaquen els enfrontaments per motius de sorolls o crits a la via pública, destrosses de mobiliari, actes contra l’ordenança de civisme i ocupacions de les platges per fer-hi botellón, entre moltes d’altres. “Fa pocs dies van intervenir per resoldre un problema entre el propietari d’un hotel que es queixa del soroll que fa una discoteca”, comenta el regidor, que afegeix que “la solució al conflicte demanarà més temps que l’actuació directa de la policia, però probablement pot tenir un resultat més efectiu”. El consistori farà balanç del servei un cop acabat per determinar si el mantindrà la temporada vinent.

L’oficina, en marxa

Paral·lelament al nou servei de mediació, ja està en marxa per sisè any consecutiu l’oficina d’atenció ciutadana de la Policia Local i els Mossos d’Esquadra, “un punt d’atenció ciutadana en temes de seguretat i convivència ciutadana durant els mesos d’estiu”. L’oficina disposa d’un servei d’intèrprets en anglès i alemany, amb opció també d’holandès i francès per atendre els usuaris estrangers que s’hi adrecin. Està situada a la plaça Vicenç Ferrer i té un horari ininterromput d’onze del matí a nou del vespre.

LA FRASE

Les dues tècniques són postgraduades en resolució de conflictes públics i mediació comunitària
Albert Torrent (PDeCAT)
regidor a calella de Seguretat, Convivència i Mobilitat

LA XIFRA

12.000
euros
és el cost del servei de mediació a les zones d’oci nocturn contractat per Calella aquest estiu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.