Societat

carnet jove

El nou Carnet Jove, més personalitzat i de proximitat

L’acció participativa #creacarnetjove es materialitza en 64 propostes

Destaquen les peticions per a una dimensió local del carnet, més interacció amb el jovent i l’ampliació de descomptes

Un total de 10.672 joves d’entre 12 i 30 anys han proposat 64 accions per a fer un nou Carnet Jove a finals d’aquest any. Una de les novetats més destacades és una major personalització del carnet, que a través de la seva aplicació mòbil oferirà avisos en funció dels gustos i interessos de l’usuari i de la seva localització.

El director general de l’Agència Catalana de la Joventut, Cesc Poch, també va anunciar ahir que s’està preparant un pla pilot per vincular el Carnet Jove nacional amb l’àmbit local a través d’acords amb els ajuntaments. A través de proves pilot en set municipis, s’implementarà un carnet que, a més d’oferir els serveis habituals, s’ampliarà als comerços locals i a altres llocs d’interès d’aquestes poblacions.

Les 64 propostes d’acció provenen de les més de 16.000 aportacions de joves de tot Catalunya que s’han recollit des del novembre de l’any passat. El procés de creació del nou Carnet Jove ha passat per tres fases: la de participació, en què més de 7.500 joves han respost un formulari obert a través de les xarxes socials; la d’interrogació, que ha consistit en la creació de 20 grups de treball temàtics a Facebook i de la qual s’han extret més de 90 propostes; i la fase d’acció, amb tallers participatius de co-creació a Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Amposta. En total, s’han generat 321.764 interaccions en vuit àmbits: avantatges, informació i comunicació, canals de difusió, valor del Carnet Jove, imatge del carnet, àmbits vitals -transport o emancipació-, dimensió relacional i altres.

En l’àmbit d’avantatges, els joves han sol·licitat més descomptes arreu del territori, que siguin de major qualitat i que, majoritàriament, afectin la mobilitat, la formació, el cinema i les grans marques comercials.

Sobre els serveis d’informació i comunicació, Poch va assegurar que s’està treballant perquè els avantatges del carnet es presentin segmentats per diferents edats i interessos. També es treballarà per potenciar i facilitar la bidireccionalitat dels canals de difusió del carnet a través de les xarxes socials.

Un dels objectius del nou Carnet Jove és enfortir el vincle emocional i el sentiment de comunitat dels joves amb el carnet. En aquest sentit, una de les peticions majoritàries dels joves ha estat l’organització de més activitats culturals, esportives, lúdiques i formatives que reuneixin els titulars del Carnet Jove.

Poch s’ha compromès a abordar un 45% de les propostes el més aviat possible, mentre que un altre 31% ja estan en procés de realització. També hi ha un 13% de les propostes, centrades en l’àmbit de l’ocupació o l’habitatge, que no podran ser implementades des del Carnet Jove perquè corresponen a les polítiques de joventut del Govern. Un 9% de les propostes ja formen part de l’ oferta del carnet i, per tant, caldrà fer-ne més difusió, i un 2% s’han considerat inviables.

LA XIFRA

45
per cent de les propostes
s’abordaran el més aviat possible, segons el director general de l’ACJ, Cesc Poch.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.