ICV-EUia
Herrera fixa la prioritat en la mobilitat al Camp i l'Ebre, i aconsegueix una partida de 300.000 euros per estudiar la nova xarxa de rodalies
. ICV ha fixat la prioritat absoluta en les seves esmenes per al Camp i l'Ebre en la millora de la mobilitat, segons explica el diputat Joan Herrera, que quantifica en uns 80 milions només la suma de les inversions ferroviàries. Després que al juny el Congrés ja votés una moció favorable a crear-la, i a millorar els regionals cap a Barcelona, ahir el PSOE es va comprometre a incloure una partida de 300.000 euros per a la redacció d'un estudi de mobilitat ferroviària que inclogui la creació d'una xarxa de rodalies al Camp, per a la qual ICV demana que es construeixin estacions sobre la línia actual al Tarragonès, un vial de connexió a Picamoixons per anar fins a Valls, o que es reobri la línia Reus-Roda. «La crisi de model de creixement també és de mobilitat, i Foment s'ha de posar les piles perquè al Camp la gent s'ha de poder desplaçar», diu el diputat, que recorda que «Cadis, amb una població semblant, ja té rodalies, i Tarragona, no». ICV, que també vol que es treguin les mercaderies del port en tren i que de Montblanc a Lleida no es faci autovia sinó que es rescati l'autopista, reclama 75 milions per «accelerar» els treballs de descontaminació de Flix, i partides per a cultura, el Delta, un centre d'energia a Vandellòs o una nova agència de sostenibilitat.