Infraestructures i serveis

Aena augura una pujada del preu dels vols al Prat

Lucena diu que l’aeroport se saturarà el 2025 i perdrà competitivitat

Artadi vol un DORA que preservi la llacuna

El pre­si­dent d’Aena, Mau­rici Lucena, va augu­rar ahir que l’aero­port del Prat que­darà satu­rat a par­tir del 2025 o el 2026 per la no ampli­ació i que això com­por­tarà una pujada dels vols de les aerolínies que ope­ren a l’aeròdrom. L’estan­ca­ment de la capa­ci­tat farà impos­si­ble, segons va defen­sar, que s’incor­po­rin més rutes, i això por­tarà a un aug­ment dels preus per part de les línies aèries “per la regla de l’oferta i la demanda”. Perdrà també com­pe­ti­ti­vi­tat, va aler­tar:

“Bar­ce­lona arri­barà a un nivell pro­per a la satu­ració d’aquí a uns anys i haurà de fer front a la com­petència d’altres aero­ports com per exem­ple els de Milà, Roma i Viena, i que han d’estar con­tents perquè tenen un com­pe­ti­dor menys.”

Lucena va asse­gu­rar que la decisió de reti­rar la inversió al Prat del Docu­ment de Regu­lació Aero­portuària (DORA) és deguda a moti­va­ci­ons d’ori­gen empre­sa­rial i no pas polítics. En una línia simi­lar es va expres­sar la minis­tra de Trans­ports, Mobi­li­tat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, que va afir­mar ahir que “mai hi ha hagut cap xan­tatge” al govern de la Gene­ra­li­tat amb l’ampli­ació de l’aero­port del Prat com ha defen­sat el pre­si­dent del govern, Pere Ara­gonès, sinó que l’objec­tiu, va dir, ha estat sem­pre tirar el pro­jecte enda­vant. Els soci­a­lis­tes encara veuen pos­si­bi­li­tats d’ampliar l’aero­port tal com estava pre­vist, cosa que “depèn del govern”, segons el líder del PSC al Par­la­ment, Sal­va­dor Illa. El minis­tre de Cul­tura i Esport, Miquel Iceta, va afir­mar que “s’està per­dent una opor­tu­ni­tat molt gran”.

Junts per Bar­ce­lona, per la seva banda, vol que el Con­sell de Minis­tres aprovi un DORA que inclo­gui l’ampli­ació de l’aero­port del Prat per fer un hub inter­na­ci­o­nal tot pre­ser­vant la lla­cuna de la Ricarda. La pre­si­denta del grup muni­ci­pal, Elsa Artadi, defensa aquesta opció per rever­tir, al seu judici, “el menys­preu del soci­a­lisme espa­nyol davant la infra­es­truc­tura més impor­tant” de Cata­lu­nya i de Bar­ce­lona. “Volem fer pos­si­ble la pre­ser­vació del medi ambi­ent i per­me­tre el progrés econòmic”, va dir. La pre­si­denta del grup defen­sarà aquesta pro­po­sició en la comissió d’Eco­no­mia de la set­mana que ve amb l’objec­tiu d’acon­se­guir el suport del con­sis­tori.

LA FRASE

Barcelona arribarà a un nivell proper a la saturació d’aquí a uns anys
Maurici Lucena
President d’Aena

Paluzie retreu la falta d’un projecte unitari

Redacció

La presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie, va lamentar ahir en una entrevista al diari Ara que el govern “ha caigut de quatre potes en el parany de l’Estat espanyol” pel que fa a l ’ampliació de l’aeroport. Va retreure a l’executiu que anés a les reunions sense un projecte propi, i va considerar que es tracta “d’un exemple del risc que té la negociació amb l’Estat quan no ets fort, quan no tens un projecte propi, sòlid i unitari de tot l’independentisme”. “He trobat a faltar que no hi hagués un projecte català; hem anat a la reunió i els altres tenien un projecte, i ara la ministra anuncia que ens deixem perdre 1.700 milions d’euros”, va criticar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia