El govern central adjudica per 18 milions la conservació de l’AP-2 i l’AP-7 a Tarragona
El contracte comprèn només 102 dels 375 quilòmetres que van quedar alliberats dels peatges a aquestes dues vies
El govern central ha adjudicat aquest dilluns per un import de 17,8 milions d’euros i durant dos anys, prorrogables a tres més, un contracte per a la conservació i explotació dels trams de l’AP-2 i l’AP-7, que van quedar lliures de peatges el passat 1 de setembre, a la província de Tarragona.
En un comunicat, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) assenyala que des que van deixar de funcionar els peatges l’Executiu ha passat a gestionar de forma directa aquestes carreteres amb la finalitat de “mantenir la vialitat a la Xarxa de Carreteres de l’Estat perquè sigui accessible en adequades condicions per a tots els ciutadans”.
El citat contracte comprèn 51,37 quilòmetres de l’AP-2 i 51,23 de l’AP-7, a més de quatre àrees de servei, és a dir, un total de 102,6 quilòmetres dels 375 quilòmetres que van quedar lliures de peatges en aquestes dues vies l’1 de setembre.
En aquest contracte també s’inclou la partida que es destinarà a desmuntar les cabines dels peatges i a adequar les calçades al nou funcionament viari.
Dimarts passat 31 d’agost va finalitzar la concessió de quatre trams d’autopistes a Catalunya, un total de 556 quilòmetres en els quals ja no hi ha peatges i el manteniment dels quals assumeixen a partir d’aquest dia les administracions públiques, si bé encara no s’ha resolt el seu finançament en el mitjà i llarg termini.
L’AP-2 i l’AP-7 (de titularitat estatal) i la C-32 Nord i la C-33 (de la Generalitat) van deixar de tenir peatges i a Catalunya ja solament queden 120 quilòmetres, a la C-32 Sud i a la C-16, en els quals cal seguir esperant que les barreres s’aixequin per poder circular.
En el cas de la C-32 Nord i la C-33, el Govern ha destinat 5 milions d’euros a desmuntar els peatges, una xifra compresa en el contracte de manteniment d’aquestes dues vies, que va ser adjudicat per 8,4 milions d’euros.