Infraestructures i serveis

La reforma de la variant de Banyoles es retarda

Les obres es van aturar l’estiu passat i s’havien de reprendre a principis d’aquest any, però ara la Generalitat les ajorna fins a “la primavera”

Durant la interrupció s’està refent el projecte inicial

Les obres de reforma de la C-66 entre la rotonda d’Haribo i la de les coves de Serinyà (el tram corresponent a la variant de Banyoles) no es reprendran fins “a la primavera”, han indicat des del Departament de Territori i Sostenibilitat. Els treballs es va interrompre l’estiu passat perquè calia refer el projecte inicial arran d’uns problemes de caire tècnic que van aparèixer en relació amb les característiques del terreny. Aleshores, al departament van anunciar que les màquines es tornarien a engegar a principis d’aquest any. “La millora del projecte, per l’envergadura de l’actuació, comporta una tramitació tècnica i administrativa addicional”, han argumentat al govern per explicar l’allargament del parèntesi en les obres.

La feina feta

Fins al moment de l’aturada es van construir els nous accessos al tronc central, entre els quals destaca el de la carretera de Vilavenut, que és una de les principals entrades i sortides de Banyoles.

Tres carrils

El projecte que s’està refent afecta el tronc central de la variant, que es dotarà de trams de tres carrils per facilitar els avançaments amb seguretat. Hi haurà dos trams en cada sentit. També s’aixecaran murs a les mitjanes (com s’ha fet entre Serinyà i Fares), la calçada tindrà un asfalt més adherent i els carrils d’acceleració per als que s’incorporen a la carretera seran més llargs.

Inicialment, el pressupost s’havia calculat en 13,3 milions d’euros, però les modificacions el faran augmentar fins als 15 o 15,3 milions d’euros. A partir del moment que comencin de nou, les obres duraran aproximadament un any, segons les previsions.

LA XIFRA

8,5
quilòmetres
és la llargada de la variant de Banyoles de la C-66.

Pendents de l’ampliació del pont del Ser

Abans de començar els treballs a la variant de Banyoles, ara interromputs, Territori i Sostenibilitat va executar les obres de reforma de la C-66 entre Serinyà i l’entrada de Besalú a la recta de Fares. No s’hi va incloure, però, la millora del tram comprès entre el nucli de Serinyà i el pont sobre el riu Ser. Està previst que aquest viaducte –molt perillós perquè és una revolt– s’eixampli per fer-lo més segur, però no s’ha fet públic encara ni el projecte corresponent ni tampoc cap calendari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Olot

Compren una antiga tèxtil per consolidar una illa educativa

Olot
Olot

La Plataforma Protegim el Volcà Montsacopa rep el suport de tres associacions de veïns

Olot
SOCIETAT

Els col·lectius LGTBI de Barcelona reclamen la superilla 28 de Juny

Barcelona
Societat

Cremen una bandera LGTBI penjada en un forn de Trinitat Vella

Barcelona
Societat

Lleida declara en ruïna imminent les dues naus cremades la revetlla de Sant Joan

Lleida
EDUCACIÓ

Conflicte entre docents i direcció a l’institut El Til·ler de les Franqueses

Les Franqueses del Vallès
Urbanisme

Tall de carrils a la ronda de Dalt per la cobertura d’un nou tram

Barcelona

Prop de 200 nens i nenes participen en les activitats de CaixaProinfància

GIRONA
MEDI AMBIENT

L’Energètica farà la primera compra de projectes renovables

Barcelona