Castelldefels es queixa dels avions
L’Ajuntament reitera les denúncies pels sorolls dels vols nocturns
Afirma que no es compleixen els compromisos
L’Ajuntament de Castelldefels ha presentat una altra denúncia als ministeris de Transició Ecològica i de Mobilitat, a més d’Aena, Enaire i la Generalitat, pel sorolls dels avions que operen al Prat durant la nit. En aquesta ocasió la queixa es refereix a un avió de fuselatge ample que es va enlairar la matinada del 27 de juliol i a l’aterratge de vuit aeronaus, que va comportar un soroll de nit que va superar els 75 decibels. Aena va argumentar condicions meteorològiques per justificar aquesta operativa tan molesta per a la ciutat, que incompleix la petició dels diferents ajuntaments del tancament de la pista principal durant la nit per a l’operació de les aeronaus pesants. Concretament, la resposta que el consistori va rebre dels controladors aeris a l’ús de la configuració atípica va ser que les aeronaus van operar tot sobrevolant Castelldefels per la presència de “formacions ennuvolades associades a precipitacions tempestuoses”.
No és la primera queixa que l’Ajuntament de Castelldefels ha traslladat als diferents organismes a través de l’Oficina Municipal de Seguiment i Control de l’Aeroport aquest estiu. Tot just fa un mes el consistori va denunciar un excés d’avions que aterren al Prat amb la configuració est, la més molesta per a la ciutat perquè les aeronaus sobrevolen els barris marítims. Segons el consistori, els avions van aterrar en configuració est diürna en un 52,2% de les operacions al març, un 30,6% a l’abril i un 24,9% al maig, molt per sobre del percentatge que marca la declaració d’impacte ambiental de l’ampliació de l’aeroport, d’entre un 10% i un 15% per a aquesta configuració. El consistori demana als organismes competents que compleixin els compromisos relatius a la manera en què operen els avions.