Infraestructures i serveis

Olot

Nou asfalt a l’avinguda de Sant Jordi per compensar els veïns

L’Ajuntament d’Olot ha reclamat al Departament de Territori que assumeixi els 290.000 euros que li costarà renovar l’asfalt de l’avinguda de Sant Jordi i el carrer de Portbou en concepte de compensació a falta de la variant nord. L’obertura del túnel de Bracons ha agreujat els problemes de trànsit en aquest eix viari urbà per la manca d’una infraestructura reivindicada des de fa més de 30 anys,

Els vehicles, doncs, han de passar obligatòriament pel centre de la ciutat i la majoria ho fan per l’eix que ara es vol reasfaltar. De fet, hi circulen fins a un total de més de 30.000 vehicles diaris. A més, un gruix important d’aquests vehicles són camions, alguns de gran tonatge i de transport d’animals vius. Cal recordar que la Generalitat ja va assumir pel mateix concepte l’anterior actuació, que també va tirar endavant l’Ajuntament.

L’actuació que ara ha posat a licitació el govern local preveu el recobriment amb asfalt sonoreductor del tram comprès entre la rotonda de la carretera de Santa Pau i el giratori de l’avinguda de Girona. També s’asfaltaran diversos trams de l’avinguda entre la rotonda de la Solfa i la d’enllaç amb la carretera de Santa Pau, es renovaran trams de rigoles –els elements constructius que fan de contenció lateral que condueixen les aigües pluvials als embornals–, es refaran drenatges, es recol·locaran deu embornals i una desena de tapes de clavegueram i es tornaran a pintar les marques vials. És previst que els treballs s’allarguin tres setmanes.

El juliol del 2019 va ser la darrera vegada que es van asfaltar els 3,7 quilòmetres de l’avinguda de Sant Jordi amb un recobriment sonoreductor. Amb anterioritat, s’havia actuat en la millora del ferm amb asfalt sonoreductor i instal·lació de semàfors a cinc encreuaments viaris (2008), així com la col·locació de flonjalls (el 2012 i 2015), entre altres. La millora de l’asfalt és una de les actuacions que l’Ajuntament d’Olot ha acordat amb la plataforma No és un vial és un carrer. Altres mesures portades a terme han estat la instal·lació d’arbrat amb l’ampliació d’un tram de la vorera entre el carrer de Folch i Torres i el de Sant Cristòfor i l’eixamplament de les voreres del pont del carrer de Zamenhoff.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.