Infraestructures i serveis

Carreteres reobre la C-25z a Vilobí, gairebé cinc anys després

Carreteres ha reobert aquest migdia a la circulació el ramal de la C-25z per enllaçar directament amb el giratori de la N-156 cap a l’aeroport de Vilobí. El tram, d’uns 3 quilòmetres de longitud, havia format part del traçat original de l’Eix Transversal, entre Campllong i la calçada de doble sentit cap a Santa Coloma de Farners, però arran del desdoblament total de la via, que va entrar en servei al 2013, va perdre bona part del trànsit amb la connexió directa de l’autovia cap als nous enllaços amb l’A-2, en sentit Girona o cap a Barcelona.

Al març de 2019, però, el branc va quedar tallat temporalment per dur-hi a terme unes tasques que aleshores es va anunciar que s’allargarien uns tres mesos, sobretot per reparar un voladís trencat sobre el pont que travessa l’AP-7 a més d’altres millores en les juntes de dilatació dels dos viaductes o el ferm. Però el tall es va allargar sine die, durant la pandèmia i més enllà. Quatre anys i nou mesos.

L’obra, segons explica l’alcalde de Vilobí, Lluís Salvi, s’ha allargat perquè havien detectat deficiències en l’altre pont superior que salva per sobre la mateixa C-25 sortint-ne en sentit Girona. Però des dels municipis directament afectats, sobretot Vilobí, però també Riudellots o Campllong, els consistoris havien reivindicat la reobertura perquè implicava una via d’accés més directa –també des de l’Eix Transversal cap a l’aeroport– i estalviava el pas de vehicles pesants pel nucli de Vilobí.

L’exalcaldessa del municipi, Cristina Mundet, admet que els problemes de trànsit s’havien pal·liat en bona part des que es van aixecar els peatges de l’AP-7. I Salvi veu bé que es reobri, tot i que creu que tants anys després els conductors ja s’han acostumat a les alternatives: “L’aprofitarem, però ja veurem quin nivell d’ús té”, explica. Segons l’alcalde, una altra de les opcions que el Departament de Territori havia explorat era la reversió o retorn dels terrenys als propietaris expropiats quan es va construir el tram, als anys 90 del segle passat, però el pas de la infraestructura en talús dificultava la connexió entre els conreus de banda i banda.

Un milió d’inversió

Per reobrir el branc, a més de les intervencions en els dos ponts, s’ha posat al dia la capa de ferm els elements de drenatge o les barreres de seguretat, a més de renovar la senyalització vertical i el pintat de marques horitzontals. Els treballs han suposat una inversió d’un milió d’euros, segons fonts del Departament de Territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Investiguen una persona que tenia una tortuga lligada amb una cadena

ROSES

Instal·laran vuit nous punts de càrrega de vehicles elèctrics a Roses

ROSES
Salut

Protesta davant Salut i l’ICS conta les retallades a hospitals i CAPs a l’estiu

barcelona
Societat

Crida a la prudència per un cap de setmana llarg de revetlla i Gran Premi de F1

Barcelona

L’Ajuntament vol aprovar al ple del vespre el projecte de la piscina coberta

olot

Seu de l’acte central del Dia Internacional de l’Alliberament LGTBI

breda
urbanisme

Barcelona destina 10,5 milions a millorar l’accessibilitat a les voreres

Barcelona
Societat

Nou aparcament de més de 300 places a l’estació de Martorell Central

Martorell

250 investigadors es reuniran al 10è congrés Living Knowledge de la UdG

girona