Infraestructures i serveis

Adjudicades les obres de l’eix que potenciarà la mobilitat entre Girona i Salt

El Departament de Territori ha adjudicat les obres del corredor de bus ràpid (BRCat), entre Girona i Salt, per un import de 5 milions. Aquesta actuació potenciarà la mobilitat sostenible, tant en autobús, com també en bicicleta i a peu. Els treballs començaran a finals d’aquesta primavera.

Segons Territori, els serveis d’autobús entre Salt i Girona transporten uns 2,6 milions de passatgers anuals. Per això, Girona-Salt és un dels 6 corredors que formen part de la primera fase de la xarxa de corredors de bus ràpid que el Departament està desplegant.

Les obres, amb un termini d’execució de 16 mesos, es focalitzaran en tres àmbits situats al llarg de 3,5 quilòmetres i consistiran principalment en la construcció d’un carril bus per sentit, en el corredor format pel passeig dels Països Catalans i el passeig d’Olot, entre la plaça Mercè Rodoreda de Salt i la rotonda del Pont del Dimoni de Girona.

També es construiran dues rotondes semaforitzades a les confluències del passeig dels Països Catalans amb el passeig Marquès de Camps i amb el carrer de Josep Irla, a Salt; s’eliminen girs a l’esquerra i se simplifiquen les fases semafòriques. Així mateix es millorarà l’avinguda de Sant Narcís de Girona per a fer més fàcil i eficient el pas dels autobusos en un tram en corba i es remodelarà la plaça Joan Brossa.

També es preveu la configuració d’un carril bici bidireccional en el corredor principal. Afavorirà la mobilitat quotidiana entre els dos municipis i també significarà una connexió més directa amb la via ciclista del carrilet. Segons el Departament, hi haurà millores en la mobilitat a peu, com l’ampliació de voreres; la creació de nous passos de vianants per afavorir el creuament d’un costat a l’altre de la via; i l’augment d’espais per als vianants (per exemple, a la plaça Joan Brossa).

Altres millores que es preveuen, segons el mateix departament, és l’increment de l’oferta al corredor en un 40%, amb la potenciació de l’L9 i l’optimització dels serveis i recorreguts de les línies L3 i L4. També es preveu donar servei, mitjançant l’L4, al polígon industrial de Torre-Mirona i es milloren les connexions Salt-Eixample Girona-Universitat i Girona-Hospital de Santa Caterina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]

Un cotxe amb càmera de lectura de matrícules controlarà la zona blava

Lleida
MEDI AMBIENT

Caminada a Calella per donar valor a un paratge natural amenaçat per un nou enllaç a l’autopista

CALELLA

Dues cooperatives d’habitatge faran 283 pisos protegits al Parc de l’Alba

Cerdanyola del Vallès
OLOT

Inauguren un jardí terapèutic al barri de Sant Miquel

OLOT
trànsit

Cues a l’Alt Penedès en l’operació tornada per un accident

barcelona

Un projecte de ciència ciutadana farà un mapa de la calor extrema als barris

Barcelona

La recollida selectiva a la Conca de Barberà frega el 80%

Montblanc
turisme

La Costa Brava es promociona per primera vegada al Canadà

girona
CALONGE I SANT ANTONI

Al·leguen contra la declaració del municipi com a zona residencial tensionada

CALONGE I SANT ANTONI