Infraestructures i serveis

Vistiplau al projecte de la connexió de l’AP 7 amb la variant de la N II

El Ministeri de Transport i Mobilitat ha aprovat provisionalment el projecte que ha de permetre connectar la futura variant desdoblada al sud de Figueres amb l’AP-7. L’obra té un pressupost de 49,7 milions d’euros i busca resoldre l’enllaç entre l’N-II transformada en una carretera amb diversos carrils -i amb el projecte en redacció- i l’autopista, segons confirma l’Acn. També preveu la construcció d’un aparcament d’emergència i la remodelació de l’enllaç de l’AP-7. L’actuació, a més, anul·larà els moviments que es duplicarien amb l’enllaç existent de l’AP-7: la sortida de l’autopista cap a Figueres en sentit la Jonquera i la incorporació a l’autopista en sentit Girona des de Figueres, que ara tenen un pitjor traçat.

El projecte, que es publicarà properament al BOE per sotmetre’l a informació pública, comença al tronc de l’AP-7 amb dos ramals, un de sortida i un d’incorporació. El nou traçat, en la seva connexió amb l’autopista, permetrà la sortida dels vehicles que circulin procedents de Girona i en sentit França cap a la variant de Figueres. A més, permetrà la incorporació a l’autopista dels vehicles provinent de la variant en sentit sud cap a Girona.

Després, el traçat continuarà cap a Figueres buscant el traçat actual de l’N-II. El tronc de l’actuació acaba amb la connexió amb el traçat del següent tram de la variant de Figueres, que actualment està en redacció i amb el que s’estan coordinant les actuacions.

Al final del tram, hi ha l’enllaç de Figueres sud que es remodelarà prenent com a punt de partida la rotonda que hi ha a l’oest i que connecta amb l’AP-7 i les carreteres N-IIa i C-26. D’aquesta manera, es transformarà en un enllaç que, a més, permetrà la connexió amb el polígon industrial de Vilamalla. Així mateix, l’actual N-II provinent de Bàscara connectarà amb la rotonda de l’enllaç i quedarà integrada al projecte.

Els nous moviments previstos duplicaran alguns dels existents a l’enllaç de l’AP-7. Per això, s’anul·laran els de la sortida de l’autopista cap a Figueres en sentit la Jonquera i la incorporació a l’autopista en sentit Girona des de Figueres, que ara tenen un pitjor traçat.

Eix de connexions

Transports remarca que l’N-II exerceix de connexió entre les poblacions de Girona i Figueres i forma part del corredor que va fins a la frontera, a més de fer l’accés a poblacions turístiques com Roses, Castelló d’Empúries, urbanitzacions i platges que provoquen un gran volum de trànsit sobretot durant l’estiu. A més, l’N-II serveix de connexió per a poblacions properes com Pontós, Ermedàs, Garrigàs, Vilamalla, Creixell, Santa Llogaia d’Alguema, Borrassà o Figueres.

A banda d’aquesta actuació, el ministeri està treballant en la redacció dels projectes de desdoblament de l’N-II a la variant de Figueres, la connexió al nord amb l’AP-7 i la variant de Vilafant i l’enllaç al centre de Figueres.

L’actuació s’engloba en el programa que el Ministeri de Transports està desenvolupant a l’AP-7 i l’AP-2 després de la liberalització de les autopistes a Catalunya i que compta amb un inversió total de més de 1.000 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Salut

Protesta davant Salut i l’ICS conta les retallades a hospitals i CAPs a l’estiu

barcelona
Societat

Crida a la prudència per un cap de setmana llarg de revetlla i Gran Premi de F1

Barcelona

L’Ajuntament vol aprovar al ple del vespre el projecte de la piscina coberta

olot

Seu de l’acte central del Dia Internacional de l’Alliberament LGTBI

breda
urbanisme

Barcelona destina 10,5 milions a millorar l’accessibilitat a les voreres

Barcelona
Societat

Nou aparcament de més de 300 places a l’estació de Martorell Central

Martorell

250 investigadors es reuniran al 10è congrés Living Knowledge de la UdG

girona

Nova teràpia al Trueta per al tractament de la insuficiència cardíaca

girona

Un treball fotogràfic qüestiona la frontera entre Osona i Garrotxa

olot