Infraestructures i serveis

infraestructures

Primeres barreres dinàmiques per evitar la caiguda de roques a la C-14, a l’Alt Urgell

Les actuacions per instal·lar barreres a la via, amb un pressupost de 4.2 milions d’euros, estaran acabades a l’estiu

El Govern també actuarà a les costes del Garraf, al Camp de Tarragona o a l’N-II entre Caldes d’Estrac i Calella, en total 15 milions d’euros d’inversió

Territori ha començat les obres d’instal·lació de barres dinàmiques de protecció de la caiguda de blocs a la calçada a un tram de la C-14. Es tracta de les primeres d’aquestes característiques a la xarxa viària de la Generalitat i les segones a Catalunya (línia de tren Lleida-la Pobla de Segur). La consellera de Territori, Ester Capella, ha visitat les obres de la C-14 a Coll de Nargó i ha explicat que és una actuació important que suposa una inversió de 4,2 milions d’euros i que es preveu que estigui finalitzada aquest estiu. Les obres formen part del Programa d’actius geotècnics del Departament de Territori dotat amb 15 milions d’euros i que també contempla accions a la C-31 a les costes del Garraf, estabilització de talussos a la C-14, C-242, C-44, T-702, T-710 i T-713, al Camp de Tarragona i a l’N-II entre Caldes d’Estrac i Calella. La consellera de Territori ha dit que aquesta actuació es fa per “facilitar la vida de les persones” i sobretot pensant en “la seguretat en la circulació” i el manteniment de la xarxa viària. Les barreres dinàmiques estan formades per una xarxa metàl·lica d’alta resistència, ancorada al terreny, cables de connexió i elements dissipadors d’energia. Aquests elements, gràcies a la seva capacitat de deformació, permeten que el sistema suporti una gran energia d’impacte, originada per la caiguda de roques o altres materials. En aquest sentit, les barreres que s’instal·laran són capaces de suportar l’energia equivalent a la d’un camió de 25 tones caient a 90 km/h.

Detall de les actuacions

El tram de la C-14, a Coll de Nargó, on s’instal·len les noves barreres discorre entre els túnels de l’Obaga Negra i d’Espluvins i té una longitud de 300 metres. En total seran cinc trams d’entre 70 i 100 metres de llarg i una alçada de nou metres. Pel que fa al desnivell respecte de la calçada arriba als 600-650 metres. En aquest punt de carretera en els últims anys s’hi ha produït alguns despreniments causant danys i d’aquí la necessitat de protecció dels talussos. La carretera disposa de barres dinàmiques de protecció de la caiguda de blocs a la calçada en les embocadures d’aquests dos túnels, però no a la xarxa viària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

“Alerta! Tortuga marina a les platges catalanes”

Begur

Viatge tecnològic a la moda, la salut, la mobilitat i l'energia del futur

BARCELONA
Societat

Barcelona, primera ciutat que acull el simulador de la “fórmula 1 del mar”

Barcelona
LA CRÒNICA

Estrelles Michelin per emportar a la Santa

Societat

Milers de persones exigeixen a Barcelona un decreixement turístic planificat

Barcelona

Més de 400 persones clamen a Girona contra el model turístic actual

girona
Societat

Un exprofessor del Pare Manyanet de les Corts acumula una dotzena de denúncies per abusos sexuals

Barcelona

Fan una revista per potenciar el sentiment i orgull de pertinença al barri de Pont Major

girona

Primers turistes per collir fruita dels arbres que han apadrinat

Aitona