Infraestructures i serveis

INfraestructures

Pla per protegir d’allaus les carreteres del Port de la Bonaigua i el Pla de Beret

Comportaran una inversió de 15 milions d’euros

És el primer cop que s’instal·larà a la xarxa viària del Govern un sistema d’activació controlada

El departament de Territori executarà un pla d’actuacions per a protegir les carreteres C-28 i C-142b davant de possibles allaus, amb una inversió prevista de 15 milions d’euros des d’ara i fins al 2030. Aquest conjunt de mesures tenen com a objectiu afavorir la seguretat viària i la mobilitat al Pallars Sobirà i la Val d’Aran durant l’hivern. Pretenen analitzar les allaus d’una manera integral, i per això Territori, en col·laboració amb el Conselh Generau d’Aran, han elaborat un estudi d’alternatives de protecció davant d’allaus. Aquest estudi ha identificat sis sectors amb més risc d’allaus, alhora que planteja, prioritza i dimensiona les diverses alternatives de protecció. Els projectes es redactaran en coordinació amb els municipis i ens implicats. El primer projecte correspon a dos sistemes de protecció a la zona del cap del Port del Port de la Bonaigua, a la C-28. Consisteix en la instal·lació de tubs (explosors) en punts estratègics que expulsen gas mitjançant control remot per a desencadenar una allau, així com les canalitzacions corresponents. Aquest és un sistema de protecció actiu, diferent de l’habitual de barreres antiallaus (passiu), que s’instal·larà per primer cop a la xarxa viària de la Generalitat. Es pot utilitzar en condicions meteorològiques adverses i sense la manipulació d’explosius. En total seran dues unitats de protecció en un tram que abasta 1,7 quilòmetres de la C-28 i representa la primera fase d’una sèrie d’actuacions similars que s’executaran anualment a partir del 2025 amb l’objectiu de millorar la protecció contra les allaus al conjunt del Port de la Bonaigua.

Actualment, el Departament de Territori du a terme la gestió de les allaus a les carreteres C-28 i la C-142b en col·laboració amb el Conselh Generau d’Aran. A partir d’una predicció local específica, es tanquen al trànsit aquestes vies d’accés al Port de la Bonaigua i al Pla de Beret quan el risc d’allaus supera un determinat llindar.

Condicionament de la C-28 a Sorpe

D’altra banda, pel que fa a la C-28, s’ha iniciat la redacció de l’estudi informatiu per a l’eixamplament i la millora de traçat d’un tram d’1,5 quilòmetres al seu pas per Sorpe, a l’Alt Àneu, l’últim que resta per a condicionar. En l’estudi, s’analitzaran diferents alternatives, entre les quals destaquen la construcció d’un túnel; l’ampliació de la carretera amb un mur o l’ampliació de la carretera mitjançant voladís. El termini de redacció de l’estudi és de 12 mesos. La inversió prevista per aquesta actuació és de 18 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Bové evita el cessament i manté la presidència de la DO Terra Alta

GANDESA
societat

Colau confirma que marxa i anuncia que els comuns faran oposició

barcelona

Acusats pel cas del parc Central de Tarragona del 1994 demanen el primer dia del judici que s’anul·li

TARRAGONA
societat

Acusacions de frau i d’estafa contra l’organització de la Copa Amèrica

Barcelona

Mor atropellada pel tren una menor en un pas a nivell

MONTCADA i REIXAC
Societat

Mor Joan Carles Grau, director tècnic de Mútua Elèctrica de Sant Julià de Lòria

Nova app per apropar la informació municipal als ciutadans

SANTA CRISTINA D’ARO

Bicicletes elèctriques al port per al desplaçament dels treballadors

TARRAGONA

Enllestida la reforma de la passera de l’estació dels FGC a Les Fonts

TERRASSA