Infraestructures i serveis

Salou se suma al projecte del tramvia del Camp de Tarragona

Final­ment Salou ha deci­dit sumar-se al futur traçat del tram­via del Camp de Tar­ra­gona i dei­xar enrere les reticències que tenia sobre el pro­jecte. L’alcalde de Salou, Pere Gra­na­dos, ha donat per tan­ca­des les dis­crepàncies amb la Gene­ra­li­tat pel tram­via del Camp de Tar­ra­gona després d’haver obtin­gut el paga­ment de 14 mili­ons d’euros que el con­sis­tori recla­mava a l’exe­cu­tiu català, per un decret del Govern del 1989 arran de la cre­ació del Con­sorci Recre­a­tiu i Turístic (CRT). Els diners ser­vi­ran per finançar la urba­nit­zació de l’Eix Cívic, per on passa pre­ci­sa­ment el tram­via.

La con­se­llera de Ter­ri­tori, Sílvia Pane­que, ha pre­sen­tat aquesta tarda a Cam­brils la pri­mera fase del traçat que unirà aquesta loca­li­tat, Salou i Vila-seca. “El Tram­Camp forma part de les infra­es­truc­tu­res que han d’enfor­tir Cata­lu­nya per mitjà del desen­vo­lu­pa­ment sos­te­ni­ble” ha defen­sat Pane­que ha deta­llat un sis­tema que tindrà un tram entre esta­ci­ons sense catenària als muni­ci­pis de Cam­brils, Salou i Vila-seca, que fun­ci­o­narà amb sub­mi­nis­tra­ment elèctric per bate­ries.

El pro­jecte també inclou unes cot­xe­res i tallers al terme de Vila-seca, i es com­ple­men­tarà amb l’adqui­sició de 7 uni­tats de mate­rial mòbil tram­vi­ari amb una lon­gi­tud de 40 metres. El cost total de l’obra, el mate­rial mòbil i les cot­xe­res de la pri­mera fase es pre­veu que tin­gui un cost de 150 mili­ons d’euros.

Actu­al­ment, el pro­jecte cons­truc­tiu de la pri­mera fase de l’actu­ació es troba en el final del procés de redacció, amb pre­visió de què esti­gui lliu­rat a finals d’aquest any per poder lici­tar les obres, a con­ti­nu­ació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.