Infraestructures i serveis

Infraestructures i Serveis

Alcaldes i usuaris afectats pel tall ferroviari exigeixen millores al pla alternatiu

El director del Rodalies, Antonio Carmona, defensa que s’estan analitzant millores per “ajustar” el servei

“Fer modificacions no és tan ràpid com ens agradaria per la complexitat que suposa”, diu

Els alcal­des i els usu­a­ris dels muni­ci­pis afec­tats pel tall fer­ro­vi­ari del sud han exi­git al direc­tor de Roda­lies, Anto­nio Car­mona, millo­rar el pla alter­na­tiu que es va posar en marxa l’1 d’octu­bre amb motiu de les obres del cor­re­dor medi­ter­rani que es fan al túnel de Roda de Berà. El res­pon­sa­ble ha asse­gu­rat, a la tro­bada man­tin­guda aquest dilluns amb el sub­de­le­gat del govern espa­nyol a Tar­ra­gona, San­ti­ago Cas­tellà, i repre­sen­tants dels muni­ci­pis afec­tats i enti­tats que ja estan estu­di­ant com “ajus­tar” el ser­vei per “millo­rar l’oferta fer­roviària”.

Els bat­lles, en la línia de les decla­ra­ci­ons i quei­xes expres­sa­des al llarg de la pri­mera set­mana, han dema­nat que s’incre­menti el nom­bre de busos que van direc­tes a Bar­ce­lona, que es garan­teixi la pun­tu­a­li­tat del ser­vei i que es pri­o­rit­zin els trens de pas­sat­gers per davant dels de mer­ca­de­ries, així com els regi­o­nals envers els de roda­lies. Aquesta dar­rera, per exem­ple, és una de les recla­ma­ci­ons fetes per l’alcal­dessa de Reus, San­dra Guaita. Després de la tro­bada, ha apun­tat que “la solució que s’ha donat per a Reus és la millor” però, en tot cas, “cal garan­tir que fun­ci­oni”. L’alcalde de Tar­ra­gona, Rubén Viñuales, ha valo­rat “rela­ti­va­ment bé” el ser­vei ofert pels auto­bu­sos durant l’última set­mana. Ha estat, però, més taxa­tiu, amb el ser­vei fer­ro­vi­ari: “No està fun­ci­o­nant bé”. L’alcalde de Cala­fell, Ramon Ferré, ha  indi­cat: “Estem reco­llint les quei­xes de la ciu­ta­da­nia i estem pre­o­cu­pats. Calen solu­ci­ons ja mateix i els muni­ci­pis n’estem plan­te­jant algu­nes que no hau­rien de repre­sen­tar cap gran difi­cul­tat”.

Per la seva banda, un dels por­ta­veus de la Pla­ta­forma Dig­ni­tat a les Vies, Adrià Allo, ha lamen­tat que els usu­a­ris “no poden fer una valo­ració posi­tiva”, ja que els retards han superat els 30 minuts en la majo­ria dels casos. “No ens podem per­me­tre en les nos­tres vides aquests retards”, ha afe­git. El por­ta­veu de l’asso­ci­ació per la Pro­moció del Trans­port Públic (PTP), Daniel Pi, ha exi­git a Roda­lies que “es millori la fia­bi­li­tat dels trens”.

L’anàlisi de Roda­lies

El direc­tor de Roda­lies Renfe, Anto­nio Car­mona, ha asse­gu­rat després de la reunió que “s’estan ana­lit­zant pos­si­bles millo­res” per “afi­nar” i “ajus­tar” cer­tes mesu­res que per­me­tin la millora de l’oferta. Segons el res­pon­sa­ble, han coin­ci­dit “en línies gene­rals” en l’anàlisi i les deman­des fetes pels muni­ci­pis i enti­tats i ha recor­dat: “Fer modi­fi­ca­ci­ons no es tan ràpid com ens agra­da­ria per la com­ple­xi­tat que suposa”. Tot i això, ha asse­gu­rat que es con­ti­nua tre­ba­llant de forma con­ti­nu­ada amb Adif, Ter­ri­tori i els ens muni­ci­pals i enti­tats. “Espe­ren con­so­li­dar les xifres per deci­dir qui­nes mesu­res es poden apli­car al ser­vei alter­na­tiu i altres mesu­res a altres punts”, ha dit. Car­mona ha reco­ne­gut la dis­mi­nució de l’afluència de pas­sat­gers tot i que encara no s’han donat xifres.“Nosal­tres hem dis­se­nyat aquest pla alter­na­tiu amb 611 expe­di­ci­ons i 30.500 pla­ces diàries en auto­bu­sos. Si veiem que hi ha menys punts uti­lit­zats, podem redis­tri­buir-los d’una altra manera, però no reduir el nom­bre d’auto­bu­sos”, ha asse­gu­rat Car­mona. Pel que fa al col·lapse que ha vis­cut la línia R2 Sud des que es va posar en marxa el pla alter­na­tiu, el direc­tor de Roda­lies ha valo­rat l’opció que tots els com­bois d’aquesta línia que sur­ten des de Sant Vicenç de Cal­ders ho facin amb doble com­po­sició “per evi­tar aquesta situ­ació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.