Arriba a l’Eixample una gran màquina en una nova fase de les obres de l’L8
Els treballs de la hidrofresa començaran la primavera que ve i els treballs seran sorollosos per a l’entorn
Ja ha arribat a la cantonada dels carrers Consell de Cent i Urgell una màquina de grans dimensions de les obres de l’ampliació de l’L8 per començar la construcció d’una de les sortides d’emergència. Es tracta d’una màquina hidrofresa, encarregada de perforar el sòl, que començarà els treballs d’excavació la primavera que ve. Fonts del departament de Territori alerten que l’impacte dels treballs a la zona serà “inevitable”, i han avisat que els veïns i comerços de la zona patiran molèsties durant uns mesos. A més, han admès que, tant en aquest punt com en les obres del pou d’atac a Gran Via, els sorolls poden sobrepassar el límit permès. Els treballs es faran de dilluns a dissabte en horari laboral i és possible que en alguns moments se superi el límit de decibels permesos per normativa, tot i que sempre amb el vistiplau del Medi Ambient, puntualitzen fonts de Territori, que admeten que “ara venen els sis mesos més sorollosos”.
Al carrer Consell de Cent amb Urgell, en la cantonada del cantó del mar, és on es farà una de les actuacions més importants i que més rebuig han provocat entre els veïns, que veuen com s’han aixecat pantalles al voltant dels treballs per esmorteir el soroll de la màquina hidrofresa. Segons la Generalitat, s’ha intentat minimitzar aquestes molèsties, amb la incorporació de miralls a totes les cantonades i d’agents cívics, entre altres mesures.
Aquesta màquina està indicada per treballar en profunditats més fondes. No és el primer cop que es fan aquest tipus de treballs, amb excavacions que poden arribar fins als 80 metres de profunditat. Serien equiparables, segons fonts de l’Ajuntament, als pous de sortida d’emergència de l’AVE als carrers Nàpols i Mallorca. La diferència ara és que es creua una àrea molt dens, on hi resideixen molts ciutadans i hi ha molts serveis. El Govern no preveu ajudes per als negocis afectats, tot i que afirma que intenta facilitar-los les coses, com incloure la ubicació de comerços i restaurants en els cartells informatius dels trams delimitats amb tanques. La Generalitat s’ha reunit aquesta tarda amb els veïns de la zona de Gran Via, mentre que dijous ho farà amb els de Consell de Cent i dilluns que ve, amb els afectats del Parc Joan Miró.
Les obres del perllongament de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat tenen un cost de 412 milions d’euros i inclouen la construcció de tres noves estacions: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. S’hi espera una demanda anual de 19,5 milions de passatgers, uns 70.000 diaris.