Infraestructures i serveis

L’aeroport de Lleida-Alguaire es planteja el creixement dels propers 30 anys

Un pla director permetrà ordenar els usos per donar resposta a demanda d’activitats com la formació de pilots

L’Aeroport de Lleida-Alguaire està redactant un Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) que li permetrà ordenar els seus usos i projectes durant els propers 30 anys. L’objectiu és facilitar el creixement de la infraestructura per donar resposta a la demanda existent d’activitats vinculades a la formació de pilots, nous projectes industrials, espais de proves o iniciatives d’energia renovable. Així ho ha explicat avui la consellera de Territori, Sílvia Paneque, en una visita a les instal·lacions. “El pla ha de permetre créixer a l’aeroport i generar oportunitats pel territori”, ha afirmat.

El nou pla director és necessari perquè l’aeroport ha esgotat les hectàrees de sòl que estaven planificades en el Pla especial urbanístic. De fet, les últimes obres que s’hi poden encabir s’estan portant a terme actualment. Es tracta de la futura residència de pilots, que estarà operativa l’estiu vinent, i dels dos nous hangars que s’hi estan construint: un per a l’escola de pilots BAA Training i l’altre per a una nova companyia d’aviació corporativa. Tot plegat faria que l’aeroport fos “referent” en l’àmbit de la formació, ha dit el director general d’Aeroports de Catalunya, Jordi Candela.

Candela ha explicat que el PDUA se centra en “ordenar, regular i planificar” les 347 hectàrees que són propietat de la Generalitat, sense comprar cap terreny addicional. “El pla director vigent de l’aeroport de Barcelona és de l’any 1999 i encara és vigent. Per tant, el que estem fent és un document que ens permet créixer i evolucionar al llarg termini”, ha assenyalat. Candela ha explicat que el principal objectiu del projecte és “flexibilitzar la capacitat de l’aeroport per adaptar-se a l’interès existent de projectes privats que volen aterrar a les nostres infraestructures”.

El PDUA haurà de definir també les servituds aeronàutiques i les seves limitacions, així com detallar el desenvolupament urbanístic dels terrenys de l’entorn. La previsió del departament de Territori és poder disposar en les pròximes setmanes del document d’objectius i propòsits, que permetrà iniciar la tramitació urbanística del futur planejament.

Paneque ha destacat que els “governs de progrés” van apostar pel desenvolupament de la instal·lació aeroportuària, que travessa “un moment d’èxit” i, per tant, des del Govern “l’hem d’impulsar amb aquest nou pla director”. Ha afegit que el document ha de permetre a la infraestructura continuar desenvolupant-se com a seu de diferents projectes vinculats als àmbits formatiu, comercial, Newspace, industrial, tecnològic i d’energies renovables. Pel que fa a aquest últim aspecte, la consellera ha ha valorat que aquest aeroport es pot convertir en una “illa d’autosuficiència energètica que es pot vincular a projectes que es poden fer en l’àmbit europeu i en l’àmbit de combustibles sintètics, que també és una tecnologia absolutament puntera mundialment”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.