infraestructures
Instal·laran pantalles acústiques a l’estació de FGC de Sant Vicenç dels Horts
Ferrocarrils ha adjudicat les obres que haurien de començar a començaments de 2025
Les pantalles es posaran a l’entorn de l’estació Can Ros, un tram on hi ha molts habitatges propers
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat avui les obres per instal·lar pantalles acústiques de mida molt reduïda a l’entorn de l’estació de Can Ros, de la línia Llobregat-Anoia, al municipi de Sant Vicenç dels Horts. L’objectiu és reduir l’impacte acústic causat pel pas dels trens que arriben i surten de l’estació, en un tram molt proper a una zona d’habitatges.
És la primera vegada que Ferrocarrils instal·larà aquest tipus de pantalles que basen la seva efectivitat en la proximitat de la mateixa a l’emissor sonor, que és el contacte de la roda del tren amb el carril, i en una necessitat de molt menor alçada respecte a una solució tradicional de pantalla acústica. Així, la seva instal·lació, sense un impacte visual elevat, haurà de permetre reduir l’impacte sonor i de vibracions.
Els treballs, que s’han adjudicat suposaran una inversió de 437.000 euros i tindran una durada de 18 setmanes i està previst que comencin a principis de l’any vinent.
L’estació de Can Ros ha estat l’escollida per testejar aquesta tipologia de pantalla perquè és un punt idoni tractant-se d’un lloc amb edificis alts i propers a la via. La prova se centrarà en tres grans blocs d’edificis molt propers a la via 1 (direcció Martorell), situats a l’Avinguda del Ferrocarril, un cop passada l’andana de l’estació de Can Ros d’FGC. Concretament, s’instal·laran 166 metres lineals de pantalla al carril exterior de la via 1 i 234 metres lineals al carril interior de la via 2. L’alçada d’aquest tipus de pantalla és d’1 metre respecte al carril.
Segons informa la Generalitat, Ferrocarrils realitza periòdicament estudis d’impacte sonor a diferents trams de les seves línies per valorar les possibles mesures que es poden aplicar per mitigar així els efectes acústics que el pas dels trens pot causar a l’entorn més proper de la seva xarxa.