Infraestructures i serveis

Infraestructures

El Metro diu adeu a l’últim tren amb amiant

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha retirat aquest dissabte l’últim tren amb amiant que circulava per la xarxa del Metro, un comboi de la sèrie 4000 que aquest matí ha fet el darrer viatge entre les estacions d’Hospital de Bellvitge i Fondo, de la línia L1.

Els elements del tren que contenien amiant no estaven a la vista i no representaven riscos per a la salut dels passatgers, segons TMB, que ha substituït aquest tipus de trens, que han fet més de 100 milions de quilòmetres pel suburbà barceloní, per altres de les sèries 7000 i 8000, més sostenibles i accessibles.

Alguns dels vagons que s’han retirat avui, dos motors i un remolc passaran a formar part a partir d’ara de la col·lecció de vehicles històrics de la Fundació TMB.

El 21 d’abril de 1987 va entrar en servei el primer tren de la sèrie 4000, que va cobrir el trajecte entre La Sagrera i Universitat, i el 1990 ja eren 24. Van ser reformats anys després per, entre altres millores, obrir el passadís de connexió entre els cotxes.

Els trens que van substituir-los, els de la sèrie 8000, van començar a recórrer les vies de la L1 el 7 de juliol de 2023.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia