MOBILITAT
Platja d’Aro demana l’ampliació de ponts i un traspàs a Carreteres
L’alcalde de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, Maurici Jiménez, ha posat diverses reivindicacions de fa anys sobre la taula de Carreteres de la Generalitat. La més avançada és el traspàs de les competències sobre la travessera de la C-253 al pas pel nucli de s’Agaró, una via molt transitada com a connexió principal amb Sant Feliu de Guíxols, però que els caps de setmana i en períodes de vacances aplega un elevat volum de vianants al voltant del principal eix comercial de proximitat per a segons residents.
Abans de la cessió de la via, el consistori ja ha aconseguit el permís per instal·lar-hi un grup semafòric al tram del pendent cap al giratori de la Rosa dels Vents i Pinell, on el trànsit de baixada en sentit Sant Feliu arriba sovint a excessiva velocitat tot i la limitació a 30 quilòmetres per hora que hi ha. Els treballs estan molt avançats i facilitaran travessar a peu cap a la zona de recent urbanització de l’oest de Sant Pol.
A mitjà termini, l’alcalde defensa el traspàs per poder-hi fer altres accions de pacificació, com ara passos de vianants amb ressalts o posar algun semàfor més. Una altra obra que es preveia és la construcció d’un giratori a la intersecció amb els carrers s’Agaró i Berguedà, a l’entorn del parc Sant Ramon. Però tot això dependrà que Carreteres, que ha avançat al consistori que disposaria de partida per a l’any vinent, avanci la tramitació i recondicioni tot el ferm com a pas previ a l’acceptació per part del municipi.
Eixamplar dos ponts
L’altra reivindicació en què l’alcalde ha insistit és l’ampliació dels dos ponts viaris sobre el riu Ridaura. Al Departament de Territori li han respost que tenen projectes embastats tant per al de l’avinguda s’Agaró, a la mateixa C-253, com al segon, del carrer Tramuntana (GI-666), a l’antiga variant que uneix la zona comercial Parc d’Aro i el perímetre interior dels Estanys.
L’actuació prioritària, d’aquestes dues, seria la de l’avinguda s’Agaró, on ja hi ha voreres, però amb una secció justa per a la convivència entre vianants, ciclistes i patinets. Aquí el repte és guanyar secció i millorar la seguretat de vorera i baranes, sense que les obres provoquin greus embussos.