Infraestructures i serveis

infraestructures

Mobilització dissabte a Vidreres per reclamar una xarxa de carrils bici entre barris

Sota el lema Marxa per una via verda a la C-63, els grups municipals Activa Vidreres i PSC, amb la col·laboració de les associacions de veïns d’Aiguaviva, Puigventós, Terrafortuna i de La Goba, han organitzat per aquest dissabte una marxa que es podrà fer a peu o en bicicleta per la C-63 (la carretera de Lloret) per reclamar una xarxa de carrils bicis urbans i interurbans que uneixi els barris de Vidreres. Els organitzadors de la mobilització consideren que els diferents barris de Vidreres “estan totalment incomunicats tant a peu com en bicicleta del nucli central de la població quan bona part de la població de Vidreres viu en aquests barris” i subratllen que molts veïns “han de jugar-se la vida passant per un voral estret de la C-63 en direcció Lloret o la C-35 en direcció Llagostera”.

Dues marxes

La mobilització inclourà dues marxes que confluiran. Una sortirà a les 11 del matí del barri d’Aiguaviva, amb aturades a Puigventós i Terrafortuna, i una altra a 2/4 de 12 del migdia de La Goba. “És una proposta que pretén ser col·lectiva al llarg de tot el recorregut i que permeti als participants experimentar una futura connexió entre els diferents barris de Vidreres a través de la creació de carrils bici a tot el municipi”, explica el portaveu municipal d’Activa Vidreres, Lluís Campmajó. El punt d’arribada de les dues marxes serà el pavelló de Vidreres, on cap a 2/4 d’1 del migdia es llegirà un manifest i es farà un vermut popular.

Aprofitar les obres

Els organitzadors de la marxa asseguren que els veïns ja fa anys que reclamen aquests carrils bici d’unió entre barris i lamenten que no es contempli aquesta opció ara que la Generalitat està construint tres rotondes a la C-63.

En aquest sentit, tot i que les obres actuals no inclouen els carrils bici, els dos partits a l’oposició i les associacions veïnals insisteixen a demanar a l’Ajuntament de Vidreres i a la Generalitat que, tenint en compte l’alt volum de trànsit de la zona, s’aprofiti per repintar les línies dels vorals de la carretera fent un carril provisional en un costat amb seguretat a l’espera que es construeixi un carril bici ben senyalitzat. “La creació d’un carril bici a la C-63 també implica ser un primer pas per obrir la comarca a Lloret de Mar i facilitar una sortida dels lloretencs i lloretenques cap a l’interior”, destaca Campmajó.

Pel què fa a la C-35, des del barri de La Goba, els organitzadors assenyalen que proposen “una solució més senzilla”. Expliquen que, com que el lateral ja està separat de la C-35 que va cap a Llagostera, demanen “només que es faci una separació que garanteixi la seguretat” de les persones que hi circulin a peu o en bicicleta. En aquest cas, destaquen la creació d’aquest carril a la C-35 “és el primer pas per arribar a Llagostera i enllaçar cap a la ‘ruta del carrilet’ que permetria arribar arreu”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.