infraestructures
Defensem el Tren de l’Empordà diu que l’acord de la bilateral és un “pas enrere”
L’entitat Defensem el Tren de l’Empordà considera que l’acord entre l’Estat i la Generalitat en relació a l’estació de Figueres és un “pas enrere” que posa “el cronòmetre a zero”. L’entitat assegura que el ministeri “torna a incomplir” la promesa de licitar el projecte d’obres del trasllat de l’estació convencional a la de l’AVE i el condiciona a la signatura “prèvia” d’un protocol i un conveni de finançament. “En definitiva, dilaten el procés i ja anuncien que no estan disposats a pagar, en solitari, aquestes obres faraòniques”, segons exposen en un comunicat. En aquest sentit, tornen a reclamar un “debat públic” i el soterrament de les vies al centre de la ciutat.
Defensem el Tren recorda que l’aleshores secretari d’Estat d’Infraestructures, Xavier Flores, va prometre a principis de 2023 que aquell mateix estiu es licitaria el projecte. Tot i això, a l’acord bilateral Estat i Generalitat es comprometen ara a signar “durant el 2025” un protocol de col·laboració, “que posteriorment haurà de ser desenvolupat en un conveni de finançament, que permeti garantir la redacció dels projectes i execució de les obres”. A més, asseguren que les pretensions de l’Ajuntament de Figueres no concorden amb les de l’Estat perquè l’acord només diu de “les actuacions a realitzar en l’estació d’alta velocitat de Figueres-Vilafant, per permetre que aculli els serveis d’ample internacional”. Una cosa “molt diferent” del trasllat a Vilafant de les estacions de tren i autobusos agrupant-les en una, que contempla Figueres.