infraestructures
Tallades l’R7 i l’R8 i retards a l’R4, l’R2 i l’R11 per diverses incidències
Hi ha servei alternatiu per carretera entre Cerdanyola Universitat i Cerdanyola del Vallès
Una avaria a Sant Vicenç de Calders també provoca retards a l’R2 sud i als Regionals sud
Les línies R7 i R8 estan tallades per una incidència que afecta la senyalització entre Cerdanyola Universitat i Cerdanyola del Vallès. S’ha establert servei per carretera entre aquestes dues estacions. Els viatgers hauran de fer transbordaments als trens de la línia R4 per continuar el seu viatge. També hi ha servei alternatiu per carretera entre Mollet Sant Fost i Castellbisbal, a l’R8, per l’avaria d’un tren de mercaderies. Els viatgers hauran de fer transbordaments als trens de les línies R2 Nord i R4. Es registren, a més, retards a l’R2 Nord i l’R11 que poden superar els 20 minuts. La velocitat està restringida a l’estació de Montcada i Reixac per l’accident d’un vehicle que ha inhabilitat la barrera del pas a nivell.
A primera hora del matí s’han registrat altres incidències a les línies R3 (a Centelles) i R14 (entre Vilaverd i la Plana-Picamoixons) que ja s’han solucionat. A més, també hi havia retards a l’R2 Sud i als regionals del sud per una avaria a Sant Vicenç de Calders.
Resignació i poca sorpresa entre els usuaris
No hi ha un dia bo per als usuaris de Rodalies, i especialment aquest dimarts per als de l’R7 i l’R8, a Cerdanyola del Vallès, i sobretot per aquells alumnes de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que han vist frustrada la seva voluntat d’arribar a l’hora a classe o, senzillament, arribar al campus de Bellaterra. Un tall a les línies R7 i R8 per una incidència que afecta la senyalització entre les parades de Cerdanyola Universitat i Cerdanyola del Vallès ha generat situacions de desorientació a les andanes, on els viatgers han lamentat la manca d’informació, i també desesperació a la parada del bus E3, alternativa al tren, donat que els vehicles anaven tan plens que no admetien passatgers. Els usuaris asseguren que estan resignats i han mostrat poca sorpresa davant d’una nova avaria.
A priori, els panells informatius de l’estació de Cerdanyola del Vallès no mostraven cap anomalia en el servei, però a les andanes la cosa era ben diferent. Els trens que es dirigien a la UAB patien retards derivats de l’avaria que anunciava el maquinista a través de la megafonia interior dels combois, amb una falta de concreció sobre la continuació del trajecte que ha fet que més d’un usuari hagi sortit del tren.
L’alternativa era el bus E3, que para just a sota del pont de l’estació. La situació allà, però, no millorava. Molts usuaris ja s’havien decantat per aquesta opció des de Barcelona davant la nova avaria a Rodalies, i el resultat es feia evident tan bon punt l’autobús s’apropava a la parada: anava tan ple que només permetia baixar usuaris, però no en recollia. “Jo vaig en cotxe a la UAB quan entro a primera hora, si no opto pel tren, però avui he hagut de baixar i estic aquí, esperant l’E3”, ha explicat l’Izan, molest però visiblement resignat: “Cada matí estem igual”, ha afegit arronsant les espatlles.
A la via 2, un dels trens ha fet parada durant més de deu minuts, temps en què les portes s’han anat tancant i obrint, provocant corredisses innecessàries entre usuaris. Per megafonia, el maquinista explicava la situació als passatgers: “Hi ha hagut un problema amb el bloqueig fins a Cerdanyola Universitat, ens han d’autoritzar la marxa, disculpin les molèsties i el retard, però hem d’estar aturats un moment, disculpin”, has explicat.
Altres usuaris, com en Jordi, ha relatat la gimcana que han hagut de fer els passatgers d’un R7 amb destinació Cerdanyola Universitat: “Ha vingut el tren però hem hagut de canviar de via, ens han fet pujar i després de nou baixar perquè finalment no anava a la UAB, un desastre total i absolut”, ha lamentat, tot recordant que no és el primer cop que li passa. En aquesta ocasió ha desistit d’anar al centre i ha tornat cap a casa.
En Batiste viu a Barcelona i treballa en un centre de sofisticació al campus de Bellaterra. Per arribar-hi, el servei de Ferrocarrils de la Generalitat li suposa caminar uns 20 minuts, mentre que amb Rodalies el trajecte s’escurça i li permet fer transbord amb el bus intern. “El problema és que el tren de Rodalies no passa mai, o es cancel·la sense notificiació o vas al lloc web i veus directament que el tren ja no apareix”, ha explicat: “És una aberració”.
Un altre usuari, l’Aniol, ha explicat que les constants errades en el servei de Rodalies li estan comportant una afectació en el seu procés de formació universitària. “Fa que no em pugui desenvolupar de manera normal en els estudis o que arribi a tard a les pràctiques”, ha relatat des de la parada de l’E3. “El bus és una alternativa, però sempre va ple pel mal funcionament de Rodalies, i o no paren o van desfasats”, ha dit.
A mig matí el volum d’estudiants ha baixat, i amb això també la pressió a l’estació i a la parada del bus.