Infraestructures i serveis

infraestructures

La supressió del pas a nivell de Flaçà s’encareix fins als 10,5 milions

Fa dècades que es demana però Flaçà continua esperant que se suprimeixi el pas a nivell del tren que parteix el poble. Aquest retard, tot i que el projecte està redactat, ha fet que el projecte s’hagi anat encarint i que ara valgui el doble del que s’havia pressupostat: arriba als 10,5 milions. Però segons el PSC, Generalitat i Adif assumiran aquest sobrecost per evitar que l’inici dels treballs encara es demori més. Això, segons els socialistes, evitarà haver de repetir informes i permetrà acabar les obres dins la vigència de l’actual conveni que s’acaba el 2027. El projecte preveu que es desviï l’actual carretera que ara travessa les vies i que es faci discórrer de forma paral·lela i que, en un punt més allunyat del municipi, superi el tren amb un pas subterrani. També es preveu un pas soterrat per a vianants a tocar de l’estació.

A finals del 2023, l’Ajuntament, Adif i la Generalitat van consignar els 4,8 milions que costaven les obres. D’aquesta quantitat, l’administrador d’infraestructures ferroviàries hi aportava 2,4 milions, el govern 1,4 i el consistori, 968.000 euros per pagar l’expropiació dels terrenys. L’aportació econòmica es va fer en paral·lel a la renovació del conveni del 2019 per finalitzar les obres abans del 2027. Amb la revisió de preus, però, el projecte dobla el seu cost i l’Ajuntament no està en disposició de posar-hi més diners. Segons el diputat socialista al Congrés Marc Lamuà, doncs, el sobrecost l’assumirà íntegrament els altres dos actors. Segons afirma, aquesta solució evitarà “haver de repetir informes i permetrà acabar les obres dins la vigència del conveni”.

Lamuà també ha celebrat que s’hagi pogut desencallar la millora de la plaça Espanya de Girona, davant de l’estació de Renfe i que està pendent de reforma arran de l’arribada de l’AVE. El grup de Junts va presentar fa uns dies l’acord, que inclou l’expropiació mútua dels terrenys entre administracions per valor de 10,3 milions i el compromís d’Adif d’executar les obres d’urbanització en un termini de quatre mesos. Segons el diputat socialista, l’administrador d’infraestructures ja “fa anys” que treballava en la reforma de la plaça Espanya, i sosté que “si no s’ha fet abans és per la manca de voluntat dels governs municipals, tant amb Marta Madrenas (Junts), com ara amb Lluc Salellas (Guanyem), que han preferit buscar excuses abans que acords”, critica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]