infraestructures
En servei un nou tram de 2+1 a la C-35, entre Sant Celoni i Riells i Viabrea
Els treballs per posar una última capa al ferm i la senyalització, així com fer una via ciclista segregada, acabaran la tardor vinent
L’obra tindrà un cost de 8,4 milions d’euros
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha posat en servei un nou tram de 2+1 a la C-35, entre Sant Celoni i Riells i Viabrea. Resta pendent de l’estesa de l’última capa del paviment i la senyalització horitzontal definitiva; així, l’obra finalitzarà a la tardor vinent, juntament amb la nova via segregada per a vianants i ciclistes s’està executant en el mateix tram. La inversió total és de 8,4 milions d’euros, finançada en part mitjançant fons europeus REACT.
El nou tram 2+1 de la C-35 transcorre entre la rotonda de Sant Celoni i la de Riells i Viabrea, un àmbit que registra un trànsit elevat, de l’ordre dels 20.000 vehicles diaris. A més de construir-se un nou carril per a millorar la funcionalitat de la carretera, s’ha instal·lat una barrera rígida de formigó per a separar els dos sentits de la circulació i evitar el risc de xocs frontals, que poden causar conseqüències molt greus.
D’altra banda, l’obra inclou la construcció d’una via ciclable, que forma part d’un itinerari sensiblement paral·lel a les carreteres BV-5301, C-35 i GI-552, que unirà els municipis de Vilalba Sasserra, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Viabrea, i Breda, tot configurant una xarxa ciclista estructurada a l’àmbit del Baix Montseny. La via ciclista té l’objectiu de millorar la mobilitat quotidiana i la connectivitat del corredor per mitjans no motoritzats. Així mateix, aquest nou itinerari també millora la mobilitat turística, aprofitant un entorn d’alt interès natural i paisatgístic.
L’actuació forma part del Programa 2+1 que el Govern està desplegant a la xarxa viària per a reduir l’accidentalitat causada per xocs frontals. Les carreteres 2+1 són vies d’una calçada amb un separador físic entre els dos sentits de la circulació i tres carrils de circulació, un per cada sentit mentre el central discorre de forma alternada en un sentit o altre al llarg del seu recorregut.