Infraestructures

baix penedès

infraestructures

El govern defensa que l'impacte del Logis és assumible

Cimalsa assegura que diversificarà el teixit econòmic

Alerta que la logística sense ordre és més perjudicial

El direc­tor gene­ral de l'empresa pública Cimalsa, Ignasi Ragàs, va defen­sar ahir la “neces­si­tat estratègica” del Logis Penedès just quan fal­ten pocs dies per esgo­tar el període d'infor­mació pública del seu pla direc­tor, que es tan­carà dilluns vinent. Després que tant els tres ajun­ta­ments del Baix Penedès afec­tats pel pro­jecte (l'Arboç, Banye­res del Penedès i Sant Jaume dels Domenys) com la pla­ta­forma No Fem el CIM anun­ci­es­sin al·lega­ci­ons, Ragàs va subrat­llar ahir la importància d'aquesta pla­ta­forma per “orde­nar” el sec­tor logístic.

“Està com­pro­vat que una dis­tri­bució sense ordre i esquit­xant el ter­ri­tori genera un impacte pit­jor”, va asse­gu­rar en res­posta a les crítiques rebu­des des de la comarca.

Impacte “assu­mi­ble”

Així, Ragàs, que va pre­sen­tar el pla direc­tor a la Cam­bra de Tar­ra­gona, va subrat­llar que el pro­jecte “no gene­rarà un mono­cul­tiu” logístic al Baix Penedès, sinó que “diver­si­fi­carà el tei­xit econòmic” de la regió. “La Gene­ra­li­tat ha pla­ni­fi­cat aquest espai pri­o­rit­zant una neces­si­tat naci­o­nal, però també esta­tal i euro­pea”, va afir­mar.

Pel que fa als impac­tes nega­tius que pugui tenir en l'àmbit local, va avançar que s'haurà de tre­ba­llar per “miti­gar-los i com­pen­sar-los, si cal”, tot i que, durant la pre­sen­tació del docu­ment, va con­si­de­rar que eren “abso­lu­ta­ment assu­mi­bles” pel ter­ri­tori amb uns “certs trac­ta­ments”. Els dife­rents grups con­tra­ris havien cri­ti­cat l'aug­ment del trànsit de cami­ons que podria supo­sar la posada en marxa del pro­jecte, a més de la pressió demogràfica sobre l'inte­rior de la comarca que pro­vo­ca­ria.

La inter­con­nexió, en dubte

El direc­tor de Cimalsa, però, va tor­nar a ofe­rir diàleg a les admi­nis­tra­ci­ons locals contràries al Logis, i va insis­tir que es tre­ba­llarà per tal de tro­bar “el millor encaix”. El govern va subrat­llar els bene­fi­cis en “sos­te­ni­bi­li­tat i reducció de la con­ta­mi­nació” que supo­sarà la pla­ta­forma logística, que pos­si­bi­li­tarà la inter­con­nexió, en el cas del trans­port de mer­ca­de­ries, entre el fer­ro­car­ril i la car­re­tera. Ragàs, però, no va voler entrar a valo­rar com es veu­ria afec­tat el pro­jecte (que està pre­vist que entri en fun­ci­o­na­ment el 2015) si, com tot apunta, s'endar­re­reix l'arri­bada de l'auto­via A-7 i el fer­ro­car­ril d'ample euro­peu. “Con­fiem que aquests ele­ments con­flu­ei­xin i, si no, els hau­rem de fer con­fluir”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.