Compartir vies amb el Tramcamp
La nova xarxa de rodalies haurà de conviure en el futur amb el Tramcamp, i de fet la frontera entre ambdues modalitats serà tan tènue que una de les hipòtesis que s'apunten és que fins i tot comparteixin alguns trams de via. El tramvia, de fet, és l'opció escollida d'entrada com a favorita per connectar amb municipis de la costa com Salou i Cambrils, per la qual cosa, per exemple, la línia 1 de rodalies, que arriba fins a aquests municipis, té molts números perquè resulti mixta, amb vehicles híbrids que podrien servir indistintament, ja que tindrien un aspecte urbà però alhora podrien assolir velocitats comercials competitives, també en els trams interurbans. Alhora, l'amplada dels trens de rodalies també hauria de ser compatible amb la del tramvia. El nom, doncs, no farà la cosa, i el que prevaldrà serà el servei efectivament donat. Abans de tot això, en tot cas, caldrà confirmar definitivament la desafecció de l'actual línia fèrria que travessa els nuclis de Salou i Cambrils –no abans del 2012, quan entrarà en servei el corredor del Mediterrani–, i negociar llavors amb els ajuntaments la integració paisatgística del nou tramvia per aquests espais alliberats.