Infraestructures

Les obres de l'N-II de Caldes a Sils es reprendran al novembre

El 17 d'octubre hi haurà l'obertura de les ofertes, i així es podran adjudicar les obres durant el mes de novembre

La intenció del PSC és incloure aquest tram en el pressupost de l'Estat pel 2012

Tot indica que l'Estat com­plirà aquesta vegada els ter­mi­nis que havia mar­cat per repren­dre les obres de l'N-II entre Sils i Cal­des. Quan a finals d'abril el Con­sell de Minis­tres va apro­var ini­ciar de nou el procés per tor­nar a posar les obres en marxa, ja es va dir ales­ho­res que abans de finals d'any hi podria haver màqui­nes tre­ba­llant-hi. L'Estat va posar a lici­tació aquest tram el 5 de juliol, i el 17 d'octu­bre obrirà les ofer­tes econòmiques que hagin pre­sen­tat les dife­rents empre­ses que vul­guin aspi­rar a fer l'obra. El preu ini­cial de sor­tida és de 39 mili­ons d'euros, sis més del que s'havia anun­ciat ini­ci­al­ment.

D'aquesta manera, i si es van com­plint tots els tràmits, a finals d'octu­bre ja es farà una pro­posta d'adju­di­cació, que s'hau­ria de resol­dre a prin­ci­pis de novem­bre. En un ter­mini de pocs dies ja podrien començar les obres d'aquests 6,6 quilòmetres entre Cal­des i Sils, atu­rats des del juliol del 2009 per la fallida d'una de les cons­truc­to­res. De fet, aquest tram ha estat sem­pre el gran exem­ple de la dei­xa­desa en les obres de l'N-II, i s'han cri­ti­cat també rei­te­ra­da­ment els ris­cos per a la segu­re­tat per la manera com havia que­dat la car­re­tera.

El dipu­tat del PSC al Congrés Àlex Sáez ha afir­mat que amb l'ober­tura de les ofer­tes es com­pli­ran els ter­mi­nis que s'havien anun­ciat a l'abril, i si bé accepta que el temps que s'ha tar­dat a repren­dre els tre­balls no era el desit­ja­ble, creu que ara l'impor­tant és començar els tre­balls com més aviat millor: “Hem estat a sobre del minis­teri perquè es com­plis­sin els ter­mi­nis. I en època de reta­lla­des la pri­o­ri­tat en l'N-II ha de ser el tram sud, i la nos­tra volun­tat és que el pres­su­post de l'Estat del 2012 inclo­gui la represa també del tram entre Sils i Maçanet”. A més, ha rei­te­rat que l'objec­tiu final és des­do­blar l'N-II fins a la fron­tera.

LA DATA

07.2009
El juliol del 2009
va ser el mes en què es van aturar els treballs entre Sils i Caldes. Ja fa més de dos anys.
No estem contents de com ha anat el desdoblament, però ara el que importa és complir els terminis
Àlex Sáez
diputat del psc al congrés
Les claus

La maquinària continua avançant desdoblaments

o.m

Dissabte, el BOE va publicar la posada a licitació de la redacció del projecte de l'autovia A-26 entre Cabanelles i Figueres. Aquest és un tram de deu quilòmetres, que tindrà quatre enllaços i deu estructures, i la licitació ha sortit per un import d'1,4 milions. A primera vista, sorprèn que Foment tiri endavant aquest projecte, sens dubte un dels menys prioritaris tenint en compte casos com el de l'N-II fins a la frontera francesa, les variants de Ribes de Freser, Ripoll i Sant Joan de les Abadesses o el túnel de Toses. En tot cas, això demostra que la maquinària de Foment continua treballant i que, malgrat les retallades en infraestructures que hi ha hagut i que hi haurà, continua traient projectes a licitar. Una altra cosa és que això tingui utilitat a curt termini. Per exemple, els desdoblaments de l'N-II en el tram nord entre Bàscara i Agullana fa anys que van passar aquest tràmit. Entre el setembre i l'octubre del 2008 es va adjudicar la redacció dels projectes definitius, tres anys més tard continuen sense perspectives de sortir del congelador durant uns quants anys. I, un cop s'acabin executant, segurament s'hauran de refer els projectes perquè ja no seran vàlids. Això sí, mentrestant la maquinària de Foment continua treballant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.