Infraestructures

Seat exportaria pel corredor el triple de cotxes

El director de Martorell considera el transbord avui obligat a Portbou una “penalització” en temps i diners

Amb una producció anual de 335.000 vehicles a la factoria de Martorell, Seat és una de les grans empreses del país que esperen amb candeletes la construcció del corredor mediterrani de mercaderies. La reducció dels costos actuals de l'exportació per carretera o del transbord ferroviari obligat a la frontera francesa en són les raons principals. El fet que a Portbou s'hagin de transbordar obligatòriament els vehicles a un altre tren per la diferència dels amples de via ho qualifica de “penalització” en temps i diners el mateix director de la factoria de Martorell, Juan Ramón Rodríguez. L'empresa calcula que transportar en tren bona part de la producció que avui exporta en camions li permetria estalviar entre un 5% i un 15% dels costos, depenent del país de destí. Però també hi ha un motiu mediambiental. Amb la posada en marxa de les dues línies ferroviàries entre la planta de Martorell, el port i la Zona Franca, l'empresa ha tret de la circulació al corredor del Llobregat 57.000 camions anuals perquè hi transporta el 95% dels cotxes destinats a l'exportació per via marítima. L'any passat, la meitat de tota la producció destinada a l'exportació es va transportar per carretera (126.400 vehicles), mentre que només 30.500 es van traslladar en tren des de la fàbrica de Martorell a la ciutat de destí. Alemanya, Àustria i Dinamarca són països on augmentaria el volum de vehicles que s'hi transportarien en tren, però a més un bon eix ferroviari permetria ampliar els mercats de l'Europa de l'Est i els països bàltics i competir en alguns casos amb el vaixell.

Avui Seat exporta a Itàlia per via marítima perquè és més rendible que fer-ho per carretera o en tren. L'empresa calcula que el corredor de mercaderies li permetria transportar en tren fins al 30% dels cotxes destinats a l'exportació, més de 80.400 si ens basem en els volums de producció de l'any passat. .

LA XIFRA

170
vehicles
carrega de mitjana un tren de mercaderies, mentre que un camió només en pot transportar una desena.

Tram a exposició pública

Foment sotmet des d'ahir a informació pública un tram ferroviari de mercaderies entre Martorell i El Papiol (Baix Llobregat), que forma part del projecte del Corredor Mediterrani, segons publicava ahir el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). La infraestructura forma part del projecte de connexió entre l'àrea metropolitana de Tarragona i la de Barcelona, que pretén desdoblar el transport de mercaderies de les línies de passatgers i connectar aquests dos centres s entre ells i amb França.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.