Ford avisa del risc que el tren s'interrompi a França
Poques factories com la Ford d'Almussafes esperaven amb tanta expectació l'aposta de la Comissió Europea pel corredor mediterrani. De fet, el 2010, el responsable de logística de la companyia a Europa va suggerir que, si en el termini de cinc anys no es construïa el corredor, la marca deixaria el País Valencià. En l'actualitat un 85% de les exportacions de la planta es fan per mar; un 10%, per ferrocarril, i un 5%, per carretera. Segons informen des de la companyia, el corredor “ajudarà a reduir costos logístics, un aspecte fonamental per mantenir la competitivitat”. En el traçat sud (Algesires-València) la infraestructura facilitarà el desenvolupament del nord d'Àfrica com a mercat de subministrament de components alternatiu al de l'est d'Europa. En canvi, Ford, que genera un 18% de les exportacions valencianes, alerta de la necessitat de la continuïtat del corredor per França. “Si el nivell d'interrupció és tan alt com fins ara, el ferrocarril no s'enlairarà”, adverteix.