Infraestructures

anàlisi

L'opció prohibida

La política local bar­ce­lo­nina ja les té, aques­tes coses. En un con­text en què tot l'engra­natge del sis­tema del trans­port públic metro­po­lità està total­ment tena­llat per la falta de recur­sos, i en què ser­veis bàsics com ara el metro noc­turn pen­gen d'un fil, ara s'obre, de nou, el debat sobre la con­nexió dels tram­vies. Una obra que tots els actors pro­ta­go­nis­tes, tots, saben i tàcita­ment adme­ten que no es farà ni a curt ni a mitjà ter­mini, però ara sem­bla que toca par­lar-ne. Doncs fem-ho. L'ele­ment que atorga la cate­go­ria de nove­tat a la dis­cussió és que l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, o sigui CiU, aposta perquè aquesta unió es faci hipotètica­ment a través del car­rer Pro­vença, després d'esqui­var el pas­seig de Sant Joan i rema­tant el tra­jecte per Urgell. Situ­ant-nos de ple en el ter­reny de l'abs­tracció i uti­lit­zant en tot moment un temps ver­bal en con­di­ci­o­nal, aquesta opció tin­dria set noves para­des i una lon­gi­tud total que supera­ria per poc els 5 quilòmetres. Ine­vi­ta­ble­ment sem­bla lògic pres­su­po­sar que cal­dria tallar el trànsit per Pro­vença per poder enca­bir la pla­ta­forma del tram­via, i el temps total per cobrir el recor­re­gut que enllaçaria el Tram­besòs i el Tram­baix seria d'uns 25 minuts. Fets els càlculs cor­res­po­nents, la velo­ci­tat comer­cial del ser­vei no supera­ria els 13 o 14 km/h. Certs experts –ter­reny pan­tanós– con­si­de­ren que aques­tes serien unes pres­ta­ci­ons poc com­pe­ti­ti­ves, per dir-ho suau­ment. Però apro­fun­dim en el debat. La pos­si­bi­li­tat des­car­tada, fer pas­sar el tram­via per la Gran Via, implica el mateix nom­bre de para­des i de lon­gi­tud de tram, però amb menys durada de l'iti­ne­rari –vint minuts– i, per tant, una major velo­ci­tat comer­cial –15 km/h–. Per rema­tar la dis­cussió afe­gim-hi con­trovèrsia, que sem­pre anima. Hi ha una ter­cera via. Un recor­re­gut més curt –3,8 quilòmetres–, menys esta­ci­ons –cinc– i temps –quinze minuts– i la velo­ci­tat comer­cial més ele­vada –de 16 a 17 km/h–. O sigui, la Dia­go­nal. Però ni par­lar-ne. En aquest debat sofístic, és l'opció pro­hi­bida.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.