Indignació a l'Alt Penedès

L'estudi ha de deter­mi­nar totes les opci­ons de traçat de la con­nexió fer­roviària per al tràfic de mer­ca­de­ries entre l'àrea de Tar­ra­gona i la línia Cas­tell­bis­bal-Papiol-Mollet-Sant Fost, al Vallès Occi­den­tal, un traçat amb altres punts calents, com ara les vari­ants de Vila­franca del Penedès i Sant Sadurní d'Anoia, que no es deixa clar si seran pel sud o pel nord. Aquesta ambigüitat ha gene­rat indig­nació als muni­ci­pis i a tot l'Alt Penedès en gene­ral, ja que en el pla direc­tor de la comarca s'havia acor­dat com a més idoni pre­ci­sa­ment el cor­re­dor del TAV, i cap dels traçats pro­po­sats hi té res a veure. Tant els ajun­ta­ments com el con­sell d'alcal­des ja van acor­dar al maig pre­sen­tar sug­ge­ri­ments per dema­nar que la nova línia sigui paral·lela al TAV.

La vari­ant de Mar­to­rell, pri­o­ritària

L'estudi també inclou la vari­ant de Mar­to­rell, un encla­va­ment urbà ara satu­rat per l'estació urbana de roda­lies, que ja ha estat pri­o­rit­zada també en el PNI, que hi reserva 125 mili­ons d'euros. A Cas­tell­bis­bal, la línia enllaçarà, cap a l'est, amb la via específica de mer­ca­de­ries des del port de Bar­ce­lona, i, cap al nord, amb la que també s'està cons­truint ja fins a Mollet. Totes aques­tes línies, és clar, seran d'alta velo­ci­tat i en ample euro­peu, per poder tra­ves­sar la fron­tera sense que els trens hagin de can­viar d'eixos des de l'ample ibèric, un dels seus grans llasts actu­als.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.