Tarragona recupera el Jaume I, però no preveu la represa de les obres fins al 2010
El ple va aprovar ahir que es resolgui la concessió del pàrquing, amb l'única abstenció del PP
Després d'haver-ho iniciat al gener, el ple de l'Ajuntament de Tarragona va resoldre ahir la concessió, i de retruc, en va tornar a recuperar la possessió, emparant-se en els reiterats incompliments de contracte comesos per la UTE Jaume I. Dit en altres paraules, el forat on es va perpetrar l'intent d'aparcament intel·ligent a l'illa 51 de la Part Alta ja torna a ser de propietat municipal. D'aquesta manera, el consistori podrà adjudicar la construcció del pàrquing convencional, sigui a una altra empresa mitjançant un concurs de contractació pública, o a través d'un encàrrec de gestió, si es tracta d'una empresa de titularitat municipal. La proposta va tirar endavant amb més consens del que era previst, ja que als vots favorables dels dos partits de govern (PSC i ERC), també s'hi van afegir els del grup de Convergència i Unió, que es va abstenir quan es va votar que s'iniciés tota l'operació, i que ahir, en canvi, va donar el seu vistiplau amb fermesa. El PP, per la seva banda, es va mostrar fidel a la seva decisió original i es va tornar a abstenir. Cap dels quatre portaveus –Floria (PSC), De los Ríos (ERC), Fernández (PP) i Aregio (CiU)– no va intervenir, ni tampoc ningú no va demanar el torn de paraula per fer l'explicació de vot. El silenci va deixar pas al punt següent en l'ordre del dia.
Fins al gener del 2010
En el seu rol d'alcalde accidental per l'absència de Ballesteros, el tinent d'alcalde d'Hisenda, Pau Pérez, va deixar clar que el procés per instal·lar un aparcament convencional –amb capacitat per a 350 places i que suposaria un cost aproximat d'entre 5 i 6 milions d'euros més– trigarà uns mesos: «Tret que ho fes una empresa municipal [l'adjudicatària], els terminis són llargs i no es començaria a construir almenys fins al gener de l'any que ve». Malgrat que Pérez va subratllar que la posada en marxa de l'equipament –les obres estan aturades des del febrer del 2008– és una de les grans prioritats del batlle, també va afirmar que encara s'ha d'aprovar el projecte executiu, i que, ara mateix, s'està redactant el plec de clàusules.
Problemes amb la muralla
Pérez, en nom del consistori, es va mostrar molt prudent i no va voler confirmar si la sortida del nou aparcament es farà per dins o per fora de la muralla: «Fer la sortida per sota la muralla seria la millor opció, però per tirar-ho endavant s'haurien de tenir totes les garanties.» Per la seva banda, el portaveu de CiU, Joan Aregio, va recordar que «en el seu moment ja es va fer un estudi i es va descartar per la seva complexitat». El convergent va insistir que aquesta possibilitat suposaria «passar també per sota de les cases». De moment, la diversitat d'opinions impossibilita que hi hagi un quòrum. Sense anar gaire lluny, tant la regidora de Patrimoni, Rosa Rossell, com la d'Aparcaments, Lola Herrera, sempre s'hi han mostrat contràries.
Incertesa amb el ferro i les màquines de l'interior
S.CEn els propers dies, el consistori haurà de fer un inventari de tot el que hi ha dins de l'aparcament, siguin màquines, ferralla i altres objectes acumulats durant la construcció del pàrquing, les obres del qual estan aturades des de febrer de l'any passat. Després haurà de decidir què farà amb tots els elements que hi ha a dins per tal de netejar-ho i de començar a pensar en el nou projecte d'aparcament. De moment, no hi ha cap acció immediata prevista, per bé que la ferralla acumulada és nombrosa i, a priori, inservible per al futur projecte.