El govern ajorna les obres de la C-32 a Lloret fins al gener
La Generalitat estudiarà el flux de vehicles en temporada alta a la GI-682 i la GI-600
Dulsat i Lupiáñez diuen que l'allargament faria millorar la mobilitat
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha ajornat fins al gener les obres de l'allargament de la C-32 a Lloret de Mar. És el que es desprèn després de la reunió de dimecres a Lloret entre el subdirector general d'Infraestructures de Transport Terrestre del govern, David Prat, i representants dels equips de govern de Lloret i Blanes, encapçalats pels dos alcaldes, Jaume Dulsat (Lloret) i Miquel Lupiáñez (Blanes), respectivament.
La Generalitat va informar dimecres que farà un estudi en temporada alta turística –a l'agost– del nombre de vehicles que circulen per la GI-682 (la carretera de Blanes a Lloret) i la GI-600 (des de l'N-II, a Tordera, fins a Blanes). Les últimes dades del govern són del març, i els responsables de les administracions coincideixen que no reflecteixen amb exactitud l'increment de població a l'estiu –a Lloret es triplica, com a mínim.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va presentar el 6 de març el projecte del ramal de la C-32 a Lloret, Blanes i Todera, valorat en 58,6 milions d'euros i que paga Abertis. L'inici de les obres estava previst per al mes de setembre, però ara s'endarrerirà, com a mínim, quatre mesos. El tram a construir és de 7,6 km.
“Necessària”
L'alcalde de Lloret considera que l'allargament de la C-32 és una “infraestructura necessària”, però troba pertinent tenir dades de l'època de l'any en què hi ha més desplaçaments a la Selva marítima. “Arribar a Lloret és un embolic a l'estiu. És bo que es tinguin tots els elements de judici.”
A Lloret es va aprovar una moció en què es demanava una moratòria de l'inici de les obres, previst inicialment per al setembre, i una consulta ciutadana. L'equip de govern de Lloret està disposat a respectar l'acord de ple.
A Blanes, per la seva banda, Lupiáñez sempre s'ha mostrat partidari de la C-32. En una primera votació al ple, el PSC va fer possible que no s'aprovés una moció que reclamava igualment una moratòria i una consulta ciutadana. Una moció molt similar podria tornar a sotmetre's al ple després de l'estiu.
L'alcalde de Blanes considera que el principal problema és enllaçar per carretera amb Lloret (mitjançant la GI-682) i que és degut al fet que les rotondes “estan integrades a la trama urbana i és impossible fer-les més grans”. El batlle es refereix a la fluïdesa que hi ha, per exemple, a la C-260, entre Figueres i Roses, amb rotondes més àmplies.
Més de 20.000 vehicles
L'alcalde socialista, que governa amb el grup de CiU, valora que el govern es decideixi a actualitzar les dades de vehicles. Quan el govern tingui les dades, les enviarà als ajuntaments afectats. I Lupiáñez està disposat també a convocar un acte públic per donar-ne els detalls. Quan Santi Vila va presentar el projecte –encara amb Romà Codina i Josep Marigó d'alcaldes–, el govern va informar que per la GI-682 hi passen 24.613 vehicles al dia i per la GI-600, 20.509.
Segons va detallar David Prat a Lloret, l'estudi d'impacte ambiental ha estat actualitzat. L'informe té en compte els sorolls de les futures obres, l'afectació en zones habitades i la reforestació de les zones de vegetació.