Contraris que Premià pagui els accessos a l'estació
Tant la plataforma com la majoria de l'oposició no veuen amb bons ulls que l'obra l'hagi de sufragar el municipi
El govern vol prioritzar la seguretat, tot i dir que “no els agrada haver d'assumir el cost”
La plataforma Estació Premià, de Premià de Mar, no veu amb bons ulls que sigui l'Ajuntament el que hagi de pagar les obres dels accessos a l'estació de tren del municipi. Així ho va decidir en una assemblea convocada fa uns dies. “No és el mateix que aquests diners vinguin de l'Estat que el fet que ho hagi de pagar l'Ajuntament, que té altres necessitats, per exemple de tipus social”, va manifestar el portaveu de la plataforma, Lluís Soler. El portaveu també va voler destacar que hauria de ser Adif la que sufragués el cost d'aquestes obres, “ja que ells van ser els causants de la problemàtica actual” pel que fa a l'accés a l'estació del ferrocarril. En aquest sentit, Soler va anar més enllà: “Mantenim que l'Ajuntament hauria d'emprendre accions legals contra Adif per aquest fet”, va subratllar el portaveu d'Estació Premià, que va assegurar que no accepta el discurs segons el qual “si no ho fa el municipi, Adif no farà l'obra”. D'altra banda, Soler va afirmar que es veu “amb bons ulls que per fi es faci alguna cosa en aquest assumpte”. I és que el portaveu de la plataforma va recordar que aquesta problemàtica s'arrossega des de fa tres anys. “Per fi es pren consciència de la gravetat de la situació”, va manifestar Soler, tot i comentar que “el projecte també planteja algunes incògnites”. En aquest sentit, el portaveu d'Estació Premià va opinar que la proposta “no acaba de resoldre la seguretat dels usuaris”, i va posar com a exemple l'amplada de l'escala del pas subterrani afirmant que “la percepció és que és estreta” i va reclamar altres accessos a l'estació “que permetin diversificar el flux d'usuaris”.
L'oposició també recela
Per la seva banda, la majoria de grups de l'oposició també van mostrar el seu desacord amb el fet que sigui l'Ajuntament el que pagui l'obra dels accessos a l'estació, tot i que la majoria van votar a favor del projecte “necessari per accessibilitat i seguretat”. Elena Martín (ICV-EUiA-E) va manifestar que “l'Ajuntament hauria de reclamar els diners de l'obra”, mentre que el representant d'ERC, Jordi Molins, va considerar “fora de lloc destinar diners municipals per refer el nyap d'altres administracions”. En la mateixa línia es va pronunciar José María Cano (C's): “Aquesta despesa ens toca a nosaltres? Per què no és reclama?”, es preguntava. “Ens podem aplicar allò de cornuts i pagar el beure”, va afirmar Joan Ribet (CP-PA), formació que va votar en contra del projecte. Per la seva banda, el regidor d'Urbanisme, Antoni Subirà (CiU), va assegurar que “no agrada haver d'assumir el cost, però la seguretat és més important”. Finalment, l'alcalde, Miquel Buch (CiU), va assegurar que “no hi ha cap més solució”.
LA FRASE
Les ordenances, congelades
D'altra banda, el plenari de Premià de Mar va aprovar les ordenances fiscals previstes per l'any que ve. A grans trets, i segons va afirmar el regidor de Serveis Econòmics, Miquel Àngel Méndez (CiU), “la majoria de les ordenances continuen congelades com en els darrers anys”. Pel que fa a l'IBI, aquest s'unifica i el tipus impositiu es rebaixa al 0,88. “Equiparem la recaptació total i hi haurà habitatges que hauran de pagar una mica més i d'altres, una mica menys”, va explicar Méndez. La mesura va tirar endavant amb els vots de l'equip de govern (CiU i el PSC), ERC i el PP, mentre que ICV-EUiA-E i C's es van abstenir i la Crida hi va votar en contra. Precisament, Marina Altés (CP-PA), va manifestar que la proposta de la seva formació era mantenir el tipus de l'IBI “i destinar l'excedent a poder subvencionar”. Finalment, l'alcalde, Miquel Buch (CiU), va assegurar que “si no es rebaixava l'IBI, tothom hauria pagat més”.